2016.07.01- i bejegyzésünkre több, mint 82.000 - en kattintottak, nagy dolog ez egy alig több, mint 2 hetes blog „történetében”! Köszönjük.

Városi Kurir

Városi Kurir

Magyarország államformája: katonaállam?

2017. január 19. - Városi Kurir

katona3.jpg

2017-ben érdemes megvenni a „Mi legyek, ha nagy leszek? – pályaválasztási tanácsadót, főképp azoknak a szülőknek, akik előnyben részesítik a militáns megoldásokat a békét választó embertársaikkal szemben. Hiszen köztudott, hogy a 14 éves gyerekek csak nagyon kivételes esetben tudják a választ a további életüket meghatározó kérdésre.

Pártunk és kormányunk újra meglátta a saját maga által teremtett, hiánypótló – hiszen ő maga állította elő a hiányérzetet – rést az oktatás szövetén. Azért, hogy a múlt év végén hozott komoly, megfontolt döntésének, miszerint a stadionépítést a jövőben kiegészítik tömegesen létrehozott lőterek kialakításával, melyből legalább egynek jutnia kell minden megyei jogú városba, értelme legyen, a 2017-2018-as tanévtől bevezetik a középiskolás-korú gyerekek számára a katonai képzést.

A Honvédelmi Minisztérium közleménye szerint

„a fiatalság honvédelmi nevelése olyan közös cél, melynek érdekében a tanároknak, a diákoknak és a katonáknak össze kell fogniuk”.

Kezdésként a Budapest (Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Than Károly Ökoiskolája, Gimnáziuma, Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája) – Szekszárd (Szekszárdi Szakképzési Centrum Ady Endre Szakképző Iskolája és Kollégiuma) tengely élesedik be, mindkét városban létesítenek gyerek-katonaképzést. Szándékaik szerint ebben a két tanintézményben különösen hangsúlyt kapnak a „katonaélet” számára elengedhetetlenül fontos tárgyak oktatása. A harcosképzőből kikerülő gyerek-katonák a tanoda elvégzése után érettségi bizonyítvánnyal a zsebükben kerülnek a munkaerőpiacra, ahol kedvükre válogathatnak majd az egyetlen lehetőség közül: a kiemelkedők idővel felvételt nyerhetnek a Nemzeti Közszolgálati Egyetemre, ahol méltányolják majd azt az elköteleződést, amit az óvodából szinte rögtön a sereghez igazolás jelent. A kevésbé kiemelkedő sokadalomnak is van életpályamodell, irány a honvédség által fenntartott további szakképző intézmény, ahonnan  – bocs a rossz szójátékért - tűz a határ, vagy az éppen aktuális renitens banda megfegyelmezése a Magyar Honvédség keretén belül, akiket a kormány aktuálisan ellenségként kijelöl.

A lényeg, hogy már kora gyermekkorban beivódjon, vérré váljon a legfőbb üzenet: ne gondolkozz, szeresd a narancsot, teljesítsd a parancsot!

katona2.jpg

A körültekintő kitervelők nem feledkeztek meg a tanerőképzéséről sem, számukra a kezdés dátumának szorításában tavasszal és nyáron ingyenes átképzést biztosítanak, és nagyvonalúan az ehhez szükséges jegyzeteket, tankönyveket is ingyen biztosítják a tanárból egy perc alatt diákká avanzsált vállalkozószellemű – vagy kényszerített? – oktatóknak. Valahogy így csinált a szükség és Rákosi 1945 után orosz nyelvtanárokat a keleti frontról hazatért hadifoglyokból. A minisztérium beígérte az iskolában kötelező – nem lehet elég korán rákapni az ízére, hogy nem csak fejben, de küllemben is „egyen” az ember gyereke – egyenruhát, és gondolva a vidékről érkező harcosjelöltekre is, akiknek szükséges – ők csak tudják! – a koleszt is, ahol, mint tudjuk, szoros, egész életre szóló véd- és dacszövetségek köttethetnek.

Arról nem szól a fáma, hogy melyik, a toborzottak számára egyáltalán nem fontos tárgyak rovására kerül a speciális tantervbe a rengeteg testnevelési óra, és a többi elengedhetetlen tárgy oktatása. Mivel az ének, a művészettörténet és a gyakorlati foglalkozás már régen nem számít fontosnak a magyar oktatási rendszerben, nem túl nagy a választék a feledésre ítélt tanulnivalók körében. Gondolom írni-olvasni nekik is tudni kell majd, számolni sem árt, ám elhanyagolhatónak tűnik az idegen nyelv, – ne értsen „külföldiül”, még megzavarodna! – a világháló alapos ismerete, – nem kell fölösleges tudás, csak összezavarja a makulátlan magyar elmét – és a történelemoktatás is redukálható a Magyarok hőstetteit leíró részekre, a világirodalom is időpocsékolás, elég a népnemzeti írók, költők idevágó írásait ismerni.

katona4.jpg

Viszont nagy hangsúlyt kell fektetni a jelenlegi vezetés által kiadott ukázok teljesítésének megkérdőjelezhetetlen végrehajtására, a gondolkodás igényének teljeskörű és mélységű kiirtására, egyáltalán: a központi irányelv, a testi erő fejlesztésére az aggyal szemben. Izomagy! – tiéd a pálya!

Az ötlet persze tovább-fejleszthető, hiszen minek várni a felnövő generáció 14 éves koráig? Lehetne a mini-militánsoknak bölcsödét, óvodát és általános iskolát is kialakítani, hogy tényleg az anyatejjel szívhassák magukba az ehhez a gyönyörű életpályához szükséges készségeket. Így biztosan nem zavarna be az esetleges ballib-gondolkodó attitűd, hogy a Soros-bérenc civilekről ne is beszéljünk.

Amíg mindez nem lesz kötelező, amíg ez is csak egy, a választahó lehetőségek sorában, addig csak elszomorító, hogy lesznek honfitársaink, akik gyerekük tinédzser korában megpecsételik olykor megzabolázhatatlannak tűnő, ám közel sem biztosan katonának való kiskamasz „egyetlen kincsük” további életét.

katona5.jpg

A döntés előtt ajánlom elolvasásra minden anyának Várnai Zseni – nem mostanában, 1911-ben megjelent – „Katona fiamnak” című költeményét, melynek visszatérő sora így szól:

 „Ne lőj fiam, mert én is ott leszek”

Mátrai Anna

A bejegyzés trackback címe:

https://varosikurir.blog.hu/api/trackback/id/tr4512138239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ursus artos 2017.01.21. 10:09:38

Merő ostobaság ez a cikk. A szerző tájékozatlan, elég lett volna csak annyit írni, hogy Orbán diktátor és felvillantani a párhuzamot Hitler és a fasizálódó Németország között.

azatya 2017.01.21. 10:15:52

Utalom Orbanekat, ez a cikk viszont marhasag. A most bejelentett kepzes nem uj es nincs benne aggaszto vagy felelmetes.

Kelly és a szexi dög 2017.01.21. 11:06:30

Miért írsz ilyen ökörségeket, el is hiszed?

Willkommenskultur 2017.01.21. 11:09:39

Nagyon szeretnének a libtardok egy kis katonaállamot. Ha sokat ugrálnak, meg is kapják.

McKinney 2017.01.21. 11:16:28

1. Voltam sorkatona. 2. Utálom a fideszt mint a szart. 3. Soha nem bántanék senkit. (Na jó néha megfordul a fejemben, de a gondolatot is hamar megbánom és szégyellem magam érte)
DE! Katonáskodni akkor is buli!

Netuddki. 2017.01.21. 11:18:27

Mocskos tolvajok azt hiszik, hogy majd ezek a fiatalok fogják őket megvédeni a nép haragjától. Csaucseszku a példa mire mennének vele.

Netuddki. 2017.01.21. 11:22:37

Láthatólag az ostobenkó ballibsi provokátorok is aktivizálódtak. A fideszt lejárató, ostoba hozzászólásokkal, libsizéssel akarják aláásni pártunk és törpenövésű mini elnökünk tekitéjét. Az igazi, okos fideszes nem hergeli feleslegesen azokat akikből él.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.01.21. 11:24:38

@McKinney: Nem, egy szar alulfizetett rendszerben szenvedni nem buli.

Skankhunt42 2017.01.21. 11:48:24

Retteg retteg retteg retteg

Mei Ling 2017.01.21. 12:10:30

@McKinney:

Anyád picsája buli, nem a katonáskodás, te agymosott barom!

steery 2017.01.21. 12:14:41

A honvédelmi oktatás nem katonai kiképzés. Viszont jól jön, ha ilyen tudással is rendelkeznek az emberek, ha zavargások törnek ki, terrortámadás történik vagy csak simán lerohannak minket bármilyen irányból és okból. Sőt, katasztrófahelyzetben is jól jön némi ilyen irányú ismeret.
Az ideális államban minden állampolgár képes harcolni az államért, férfiak, nők, fiatalok és idősek egyaránt. Így nincsenek ártatlan áldozatok, meg védtelen civilek. A mi országunk, a mi életünk, nekünk kell megvédenünk, nem holmi zsoldosoknak meg idegen haderőknek. Ja, és: gyáva népnek nincs hazája.

2017.01.21. 12:18:24

kezdem azt gondolni, hogy a náciktól rettegő ballib bloggereket nem soros, hanem orbán fizeti. inkább féljetek a ruszkiktól. a kérdés inkább ez:
www.youtube.com/watch?v=dLQYW9y1g-A

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.01.21. 12:46:27

A katonai képzés szerintem fontos. Már csak azért is, hogy az alapvető ismertek meglegyenek. Már az is hasznos ha tudja milyen fedezéket keressen harci helyzetben, hogy vészeljen át egy bombázást, hogy lásson el sebesüléseket, milyen élelmiszereket, gyógyszereket halmozzon fel, hogy fertőtlenítse a vizet, hogy akadályozza meg fertőzések terjedését, mivel tudja segíteni a reguláris hadsereget.

Jakab.gipsz 2017.01.21. 12:50:38

Tisztelt Mátrai Anna!

Köszönjük a civil nyilvánosság lényeg látására alapozott szakértelmét.

Méltányolandó az ön békeszeretete és aggodalma amely szerint a közel kelet és az európaiak békés életét, az Orbán kormány militarizációja fenyegeti, teljesen feleslegesen.

Ön mint kortárs doktor- szöszi kampányt indít a kormányunk háborús készülődése ellen, ha jól értem.
Tartok tőle a kialakult háborús helyzet, ok-okozati viszonyának a kérlelhetetlen logikája elkerülte figyelmét ezért nem megfelelő aggodalmai címzettje.

Ugyanis a háborús helyzetet a demokrácia exportőrök amatörizmusa teremtette meg, ezért az aggodalmaival helyesen Soros György demokrácia csináló gitt-egyleteit illesse meg.

2017.01.21. 13:04:13

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: igen, amiket leirtal, azok hasznos keszsegek, hasznos tudas, a problema csak az, hogy szerintem ezeket egy erdeklodobb fiatal felszedheti magatol is, ahogy Amerikaban a prepperek csinaljak ezt. De ha Magyarorszagon valaki bunkert epitene a kertjeben meg loszert kezdene felhalmozni, akkor elvinne a TEK. Hatekony felkesyuleshez kell egy olyan extra, felreteheto jovedelem, ami lehetove teszi, hogy valaki elelmet, vizet, keszleteket halmozzon fel maganak. A magyarok jo resze viszont honaprol honapra el. Meg a legfontosabb: a fegyvert. Olyan diktaturakra jellemzo fegyverszabalyozas, mint Magyarorszagon, nem sok helyen van Europaban. Szlovakiaban, Csehorszagban, Ausztriaban, Nemetorszagban sokkal szabadabb a polgar ilyen szempontbol, ezzel valos eselyt ad az allam arra, hogy megvedje magat. Pedig ezek a magyarhoz hasonlo tortenelmi hatterrel rendelkezo orszagok.
Elvem az, hogy ha az allam nem tekint engem alkalmasnak, megbizhatonak annyira, hogy civilkent fegyvert tarthassak, akkor ne is tartson igenyt a katonai szolgalatomra.

Alapvetoen nem lenne baj a honvedelmi oktatassal, van rendeszeti szakosodas is egyes gimnaziumokban, ezeknek celja, hogy meghozza a kedvet a gyerekeknek a fegyveres szolgalathoz.
Csak amikor felszerel a rendeszeti fakultacion beoltott gyerek rendornek, akkor szembesul azzal, hogy a magyar jogszabalyok es a rendorseg messze nem olyan, mint amilyennek elkepzelte.
Honvedelemmel ugyanez lesz. Tobb ember lep majd be a Honvedsegbe, de sajnos a viszonyok elegge elmaradnak a varakozasaiktol.

2017.01.21. 13:06:54

en jartam loterre annak idejen, semmi nacisag nincs benne
jo szorakozas

hetykusz 2017.01.21. 13:19:40

Izraelben és Svájcban is van alapvető képzés... Svájcban ráadásul 32 éves korig kötelező a hadgyakorlat, illetve otthon tartják a felszereléseiket, meg a fegyvereiket. A fegyverekhez lőszer is van, amit hatóság ellenőriz rendszeresen. 3-4 kötelező sorkatonai szolgálatot is előírnak. Szóval egy fejlett társadalomban ez hozzá tartozik a polgárok kötelességeihez. Ez a cikk önmagában butaságról szól, és buta embereknek...

Mr. Waszabi 2017.01.21. 13:27:10

Konkrétan hülyeség az értekezés. Elkényelmesedett kiberális fszkalapok írnak ilyet, elméleti alapon. Ugyanis minden országnak szüksége van katonákra, mivel hogy hadserege is van. És nem egy megvetendő hivatás, akkor sem, ha épp Európa szívében egy nyugodt, katonailag nem fenyegetett államban élünk. Az egy dolog, hogy az európai nagyhatalmak , meg a magunk szegénységnek árnyékában az elmúlt majd harminc évben mi megengedhettük magunknak, hogy egyre kevesebbet költsünk honvédelemre - gyakorlatilag ma is minden működő haditechnikai eszközeink mintegy felét a NATO-tól kapjuk kölcsönbe, hogy itt valami legyen, ami működik. Én egy másik generáció tagja vagyok, akinek még kellett kötelezően sorkatonának lennie. És bár annak idején előtte féltem etttől a kötelező élménytől, utóbb igen hasznosnak mondom. Mert aki nem járta meg ezt az utat békeidőben, az nincs felkészülve a nem-béke időre, amikor váratlanul cselekedni kéne. Ez nem technikai dolog, hanem inkább lelki formázása az modern európai embernek - nem véletlen, hogy pl. Svájcban is a mai napig van hadkötelesség - ott sosem volt szocializmus, aztán még is fontosnak tartják, hogy az egyszerű plebsz férfi tagjai értsenek a fegyverhasználathoz, tudjanak parancsra cselekedni. Csak érdemes átgondolni, hogy az alapvető kiképzés inkább pszichológiailag számít, sem mint technikailag. Mert az emberek nem a fizikai cselekvésben adják fel váratlan helyzetben, hanem agyban. Szóval, nem olyan hülyeség a sorkötelesség sem - és jelen esetben nem erről van szó, hanem arról, hogy egy sorkötelesség nélküli országban kellenek olyan emberek is, akik hivatásos katonák. Szerintem kár volt írni ez ellen, mert ahogy a köröttünk kialakult helyzet mutatja, Európa nincs feltétlen biztonságban. Az oroszok már évekkel ezelőtt kikezdték ezt a nagy hatalmat, és nem nyugszanak, amíg verést nem kapnak. Ezzel nem azt akaroom mondani, hogy nekünk is van annyi félni valónk, mint a lengyeleknek, vagy az észteknek, de nem árt, ha egy nemzet férfi tagjai között vannak olyanok, akik nem akkor tanulják meg a hadviselés gyakorlatát, amikor helyzet van. Mert, ha helyzet van, akkor kurvára nem számít sem a fészbuk, sem a kényelem, akkor cselekedni kell, érteni, hogy mi a különbség civil és katona között, kire kell lőni, és kire nem szabad. És nagyon rosszul hangzik, ha valaki arról írogat, biztonságos otthonában, anélkül, hogy tudná, hogy egy államnak, nemzetnek felkészültnek is kell lennie olyan szélsőségekre, mint a háború.
Konkrétan azért nem hülyeség a kormány kezdeménye, mert itt mi gyakorlatilag 20 éve élünk a NATO erőforrásaiból, szinte ingyen. Személy szerint én szégyellem, hogy a 14 Gripenen túl gyakorlatilag nem áldozunk semmit a honvédelemre ez idő alatt. Ha engem kérdezne bárki szakértő, azt mondanám, hogy az EU-ban, minden tagállamnak millió lakosonként kéne 1 vadász gépet, 1 bombázót és 2 harckocsit üzemben tartani. Ez a szabály egyik nemzetállamra sem róna túl sok terhet anyagilag, viszont megteremthetné egy 500 milliós nemzetközösség megfelelően elrettentő védelmét. Magyarország tekintetében tehát ez jelentené 20 harckocsi, 10 bombázó és 20 vadászgép üzemben tartását, amit azért a költségvetésünk elbírna. Természetesen meg kéne egyezni abban a többi tagállammal, hogy egymással kompatibilis fegyverzetet vegyen mindenki. A Gripenek azért volt rossz választás, mert gyakorlatilag semmivel sem kompatibilisek. Az F16-os jobb választás lett volna - anyagilag is. Harckocsi témában meg egyértelműen az M1 Abrams kéne. Jelenleg egy sincs utóbbiakból a magyar honvédség használatában, pedig megfelelő elrettentő erőt tudna adni keleti irányba. Azt leszögezem, hogy ezek a felvetett lehetőségek nem wartburg kontra zsiguli viszonlyat. Habár a ruszkik bemutatták a T90-es harckocsit - csupán pár darab létezik belőlük, nincs komplett dandárjuk belőle. Ha esetleg idejönnek, akkor nem ilyenekkel jönnek. Még mondhtnék sokminden szempontot, miért nem hülyeség egy normális európai társadalomban a katonai képzés, vagy hivatás, de inkább nem mondok többet. Maga, ez az utolsó mondat bemutatja, hogy az a nem normális szituáció, ami itt nálunk kialakulhatott az elmúlt 25 évben hadsereg témában. Ami biztos, hogy minden országnak szüksége van hadseregre, és a hadsereghez katonák kellenek, ráadásul ma már számítógéphez értő katonák.

Alick 2017.01.21. 13:27:37

@karandash: "Elvem az, hogy ha az allam nem tekint engem alkalmasnak, megbizhatonak annyira, hogy civilkent fegyvert tarthassak, akkor ne is tartson igenyt a katonai szolgalatomra."

Jogos meglátás, ugyanakkor állambácsi alkalmazhatja ennek megfordítását: legyen fegyvered, de akkor rendszeres kiképzések lesznek és tartalékos szolira igénybe vehetnek.

eßemfaßom meg áll 2017.01.21. 13:56:11

"Ez a cikk önmagában butaságról szól, és buta embereknek... "

+1

kunzoo 2017.01.21. 13:57:27

Egyszerűen nevetséges ez a cikk. Ha meg beütne valami baj akkor ugyanezen cikkíró kérné számon az államon hogy miért nem volt ott, miért nem védte meg.

A honvédségünknek igazából katasztrófavédelmi, tűzoltó, kutató mentő irányba kellene szakosodnia. Ha már egyszer van kiképzett helikopteres állományunk.

Komodoi 2017.01.21. 14:06:08

A belpesti bibsilibsik rácsodálkoznak a normalitásra, hogy az emberhez kultúrantropológiailag hozzátartozik a katonáskodás.

metax 2017.01.21. 14:14:33

@ursus artos: Orbán egy fasiszta diktátor, te meg a bérhazudozó szolgája vagy.

metax 2017.01.21. 14:21:40

@azatya: "A most bejelentett kepzes nem uj..."

Valóban nem új, a két vh. között levente mozgalom volt a neve.

"...es nincs benne aggaszto vagy felelmetes."

Ha 2. vh. fejleményeiből indulunk ki, hogy mi történt a leventegyerekekkel, akkor nagyon is ad aggodalomra okot.

Pilotax 2017.01.21. 14:21:50

A rómaiak 2000 éve megmondták és még ma is igaz
:"Ha békét akarsz készülj a háborúra"

Olyan országokkal körülvéve mint Szlovákia, Románia Szerbia, Ukrajna legalábbis ajánlatos elgondolkodni. Szenteltvízzel nem lehet a támadót megállítani, ahhoz pedig hozzáértő és elkötelezett emberek kellenek ma is. Ha egy kőműves, lakatos, pék stb. szakmunkást már el lehet kezdeni képezni 14 éves korban, akkor egy sokkal több műszaki és hadtudományi tudást igénylő szakmát ( katona) miért is nem ?
Akkor még nem is beszéltem a terrorveszélyről amihez szintén katonailag jól képzett emberek kellenek, hogy le lehessen küzdeni, ezt sem lehet imádkozással megoldani.

metax 2017.01.21. 14:24:09

@McKinney: "DE! Katonáskodni akkor is buli!"

Szerződéses hadseregünk van. Illető betölti a 18-at, jelentkezik, és mehet bulizni.

metax 2017.01.21. 14:28:15

@Skankhunt42: "Retteg retteg retteg retteg"

Így van. Orbán retteg, retteg és csak retteg hatalma elvesztésétől.

kunzoo 2017.01.21. 14:34:00

@metax:Miért ne lehetne hamarabb? Ez is egy szakma. A rendőri pálya is fegyveres szolgálat és lám van rendőr szakközépiskola. A hivatásos vadász is fegyveres munka és abból is van középfokú képzés. Tizennyolc év felett igazából a felsőfokú szakképesítést kellene hogy megszerezze a katona.

A korai képzéstől még nem lesznek gyerekkatonáink, hisz a rendőr szakközepes tanulókat sem küldik el egy fegyveres rablás helyszínére.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.01.21. 20:08:33

@metax: dehogyis, ti rettegtek, libsik, hogy nem kerültök a húsosfazék közelébe mostanában
süti beállítások módosítása