2016.07.01- i bejegyzésünkre több, mint 82.000 - en kattintottak, nagy dolog ez egy alig több, mint 2 hetes blog „történetében”! Köszönjük.

Városi Kurir

Városi Kurir

Gyere taxi, hamm, bekaplak!

Falánk nemzeti gömböcünk szemet vetett a taxis piacra.

2016. július 18. - Városi Kurir

gomboc-crop.jpg

Mint a Pál utcai fiúkból a Pásztor-testvérek az üveggolyót, nemzeti gömböcünk a magánnyugdíjpénztárak, a takarékszövetkezetek, a bankok, a filmgyártás, a meghatározó építőipari vállalkozások, a kaszinók, a trafikok, a reklámpiac, a közmédiumok után a taxis piacot is einstandolni készül. 

A Uber minapi kivonulásának híre felveti a kérdést, hogy a rezsim szánt szándékkal űzte-e ki az országból a tárgyalásos megegyezésre törekvés szikrája nélkül a közkedvelt szolgáltatót,a minden híreszteléssel ellentétben rendes adózót, vagy - tőle teljesen szokatlanul és nem jellemző módon - csak csodálkozva tudomásul vette a tényt.

Karsai Katalin, a Magyar Taxisok Szakszervezetének ügyvivője szerint, akit szókimondó radikalizmusa miatt a Fónagy-féle minisztérium meg sem hív a tárgyalásokra:

Hónapok óta halljuk ezt a zuhany-híradóban terjedő pletykát, eleinte nem hittük el, de sajnos az elmúlt időszakban bebizonyosodott, hogy ha egy hír ilyen hosszan tarja magát, az előbb-utóbb valóra is válik, és most egyre több helyről halljuk, hogy mindaz a megmagyarázhatatlan és indokolatlan vegzálás, törvénytelenség, a taxisok ellehetetlenítése egyetlen célt szolgál, azt, hogy a főváros megcsinálhassa végre a saját fuvarszervező irodáját. Ezt támasztotta alá már 2015 tavasza is, amikor a fővárosi közgyűléshez benyújtottak egy előterjesztés az ügyben, hogy Budapest saját taxistársaságot hozzon létre."

Az egyik meghatározó középméretű szolgáltató prominense szerint:

 "Már a hatósági ár bevezetése is csak a két legnagyobb cégnek: a City-nek és a Főtaxinak volt jó, senki másnak. A taxisok persze nagyon örülnek neki, mert elhiszik, hogy többet keresnek, de ez nem így van. Alacsonyabb díjszabás esetén sokkal több fuvar lenne. A másik árulkodó jel a várható monopolizálás, vagy ha úgy jobban tetszik „államosítás” bizonyítására az indirekt létszámcsökkentés, amit mi sem bizonyít jobban, mint a taxisok állandó vegzálása, munkavégzésük ellehetetlenítése. Azt akarják, hogy 3800 főnél álljon meg a létszám, és ezt sokszor törvénytelen, de legalábbis szabálytalan eszközökkel próbálják minél előbb elérni. A vége az lesz, hogy két, maximum három társaság marad Budapesten, a már fent említett Főtaxii, a City és esetleg még valaki, aki befér a pixisbe. Amikor a fenti célt elérték, - szerintem - a főváros, vagy az állam létrehoz egy giga fuvarszervező céget, amihez minden, a palettán szereplő vállalkozásnak be kell csatlakozni.”

Egy jelenleg még az Uber berkein belül dolgozó véleménye szerint is másról szól a dolog, mint arról, hogy taxióra kontra applikáció:

 

A magyar hivatalosság mindentől irtózik, ami új, friss és arra késztetné, hogy huszadik századi módon gondolkozzon. Az állításomat mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy rácsavarodtak a Horthy korszakra, mert ahhoz már nincs elég szellemi kapacitás mögöttük, hogy kiépítsék a saját identitásuk alapjait. Mindezek tudatában nagyon jól jött nekik a taxisok tiltakozása, amit ahelyett, hogy mind a két féllel folytatott tárgyalással kezeltek volna, inkább a magukévá tettek, és e mögé bújva kicsináltak minket.

 

Ha megvalósul a jól kitervelt üzlet, azzal az utasok biztosan nem járnak jól, hiszen azon a piacon, ahol nincs konkurencia, ott nincs jó értelemben vett harc sem az ügyfélért. 

Érdemes lenne felismerni, hogy amikor az egészségügy, a nyugdíjak értékállósága, az oktatás és - esetünkben a messze nem ilyen kaliberű, de tendenciózussága miatt mégis ide tartozó - a taxizás lehetősége válik a hatalom monopóliumává, ott fű nem terem!  Jó lenne, ha egyre többen elgondolkodnánk azon, hogy egy-egy letarolt piaci szegmens hány vétlen ember, család életét lehetetleníti el pillanatok alatt. Gondolta már, hogy ha rezignáltan, szemrebbenés nélkül tudomásul veszi, hogy szomszédja, ismerőse, barátja önhibáján kívül áldozatává válhat az önkénynek, akkor előbb utóbb  Ön következik?

Ne feledjük, ez a kormány semmit nem tesz "csak úgy", mert  képzavarnak tűnik ugyan, de náluk mindig a hátsó szándék az első!

BÓMA

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varosikurir.blog.hu/api/trackback/id/tr138899000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Treff Bubi 2016.07.19. 10:57:52

Tartsatok konteóhívőnek, de szerintem az is benne lehet a pakliban, hogy a taxisok nagyon sokat tudnak a politikusok / celebek viselt dolgairól. Hozzák-viszik a kurvákat, pontosan tudják, hogy az éjszakában ki kivel és miért találkozik, vagy éppen kinek melyik díler szállít cuccot... El tudom képzelni, hogy sok embert verne le a víz, ha elkezdenének szivárogtatni a viselt dolgaikról.

Lucifer Morningstar 2016.07.19. 11:25:24

A fuvarosok (2 m3 sódert hozzál Józsikám) piacára mikor lépnek be?

xm95 2016.07.19. 12:07:00

@Lucifer Morningstar: waberer nev mond neked valamit? allitolag most szallt ki a sajat cegebol, de mit ad isten, nem nyugdijba ment.

Lucifer Morningstar 2016.07.19. 12:15:32

@xm95:

"A fuvarosok (2 m3 sódert hozzál Józsikám) piacára mikor lépnek be? "

Ha most sem megy, jelezd, elmagyarázom mit néztél be.

Reszelő Aladár 2016.07.19. 12:57:54

Az UBER ugye csak Magyarországról vonult ki ugye? Párizsban és Berlinben simán elérhető ugye?
A verseny mindenhatósága tényleg fontos. Például a BKV is kaphatna komkurenciát, mégsem kap, mert nem éri meg. Egy BKK fuvarszervezőnek is lenne értelme, fix mennyiségű taxival, amit központilag lehet beszerezni, a sofőrök pedig alkalmazottként dolgoznának. A pénz sem az övék lenne, így talán a lehúzások is csökkenhetnek.
100 éve a főtaxi is ezzel a modellel működött, nem is rosszul.
Jelenleg van egy rakás kényszervállalkozó, akik a mostani rendeletig szarér hugyér szaladgáltal a lefingott szarjaikkal. Linkelni kellett, meg feketézni és adót csalni hogy meg tudjanak élni. Meg ott volt a leadó, a drosztpénz, és a többi kolléga.

Az UBER egy jobb renszert hozott, amit simán át lehet venni. Senki nem tiltotta meg, hogy a taxisok is online kalkulált előre megadott fuvardíj alapján dolgozzanak. Ott sem tilos értékelni a sofőrt. Azt is lehet mondani: köszi az ötletet innen megoldjuk. 15millió Ft befizetett adó, nem kevés kicsit? Miután a fuvardíj 30-40%-át tartják meg?

Punxsutawney Mormota 2016.07.19. 13:28:47

@Reszelő Aladár: A taxisok illetve a javarészt fizetett bérháborgók bizonyos pontjait el lehet fogadni... Ugyanakkor maga az összeg, illetve az okok nevetségesek. A jobbári szlovákiai cégekből számlázó online kereskedelem valószínűleg több tízmilliárd forint kárt okoz az itthonról működő vagy offline kereskedelemnek. Az Airbnb és egyéb szálláshelyközvetítő portálok szintén tízmilliárdos károkat okoznak a költségvetésnek és a szállodaiparnak.
Ezek mellett a UBER adóelkerülése szinte kerekítési hiba. Arról nem is beszélve, hogy mivel a tranzakciók kizárólag online mentek, így ezüsttálcán volt felkínálva a NAVnak az adóztatási lehetőség. Azt sem lett volna lehetetlen megoldani, hogy a UBER-központ már eleve a társasági adóval csökkentett részt kapjon meg a kártyatranzakcióból.
Minden, de minden megoldható csupán akarat kell hozzá. Itt viszont nem volt akarat, mivel a taxiscégek igen sok pénzzel támogatták Orbánékat.

Ballib cenzúrázók réme 15 2016.07.19. 14:00:44

Az UBER semmit nem fizetett.
Ugyanis az alkalmazottainak kellett volna adót fizetni akik szartak az egészbe.
100-ból 100 darab ellenőrzött UBER-es elbukott a NAV vizsgálaton.

Adócsalókra pedig nincs szükség.
Minden adócsaló a becsületesek üzletét rontja !

Ballib cenzúrázók réme 15 2016.07.19. 14:02:08

@Punxsutawney Mormota:

Jó példák.

Remélem, hogy az Airbnb és ÁFA csaló kereskedőket egyaránt megfingatják.

Az mégse járja, hgymivel van 3 mocskos adócsaló legyen egy negyedik is.
Ez nem hivatkozási alap, hanem öngyilkosság.

Peterpapo 2016.07.19. 14:36:40

Akkor én csak annyit szeretnék megkérdezni, hogy az minek tudható be, hogy az Oszkár vígan működik évek óta. Tudjátok melyik az? Amelyik nem városon belül viszi az embereket, hanem egyik városból egy másik városba. Az senkinek sem cseszi a csőrét? Pedig elvileg az az állam által működtetett MÁV konkurense. Pedig ott is magánszemélyek szállítanak magánszemélyeket, mint az UBER-rel. Na akkor most hogy is van ez?

remixer 2016.07.19. 14:55:46

Vidéken miért nincs fix tarifa?

xm95 2016.07.19. 15:04:17

@Lucifer Morningstar: légyszíves! Amúgy a sóder piacon masszívan érdekelték, gondolok itt bizonyos családi összefüggésekre, csak nem a fuvarozoi oldalról, talán ezért is hagyják egyenlőre békén.

SMFB 2016.07.19. 15:56:28

Törökbálintról olcsóbb Ferihegy, mint Budáról. Ennyi. Ez mindent megmagyaráz.
süti beállítások módosítása