2016.07.01- i bejegyzésünkre több, mint 82.000 - en kattintottak, nagy dolog ez egy alig több, mint 2 hetes blog „történetében”! Köszönjük.

Városi Kurir

Városi Kurir

Csőre töltve Orbán csodafegyvere!

Kezdődhet a néphülyítés

2016. november 21. - Városi Kurir

nephulyites_11.jpg

Orbániában elkezdődött a ráhangolás a 2018-as választásra, és hogyan másként, mint eufórikus állapotot előidéző - legalábbis az elvakult fidesznyikokban - „mondások” sorával. Manapság már nem működik a „rezsicsökkentés”-szlogen, hiszen világszerte olcsóbb az energia, mint amennyivel szeretett pártunk és kormányunk kegyesen nekünk azt élete kockáztatásával leengedte. Migráncs sem téved még csak véletlenségből sem erre, a lenézett, büdös hajléktalanozás sem hozta meg a kellő hatást, talán mert a befogadásra kiszemelt réteg attól való félelmében, hogy neki is állhat a zászló, nem ugrott neki a gyűlölet tárgyául odavetett védteleneknek.

Így tovább kellett járatni a fogaskerekeket, mert a társadalmi feszültség azt kell, mint egy falat kenyér! És nem hiába volt a sok kattogás. Megvan! Hatásos, mindenki – pártállástól függetlenül - örülhet neki, és ha nem sikerül megvalósítani, akkor sem hullik vissza a kedves vezető fejére, hiszen ő mindent megpróbált.

Az elkövetkező másfél év a béremelés ígéretének bűvkörében telik majd! Megelőzve a rögtön felhorkanókat, hogy nekem semmi nem jó, természetesen én is látom, tudom, érzem, hogy óriási a szükség a nagyobb jövedelemre, és szép is lenne, ha valaki – bárki – csettintene egyet az ujjával és összeütné néhányszor a cipője sarkán, és láss csudát! – máris minden rendben lehetne. Csak hát ez nem a mesevilág, - ámbár kétségtelen, hogy néha úgy érezzük, hogy egy elfajzott, gonosz Óz országában élünk - hanem 2016 Magyarországa.

nephulyites_33.jpg

A fidesz "fekete-zsenialitása" éppen az ilyen kívánatos ígérek megtalálásában, majd kifordításában rejlik, mert aki veszi a bátorságot, és felemlíti, hogy van ezzel az ötlettel egy pici probléma: például, hogy nem egyszemélyi miniszterelnöki kompetencia "bemondásra" meghatározni a bérek alakulását a magánvállalkozók és alkalmazottaik aspektusában, az rögtön ellenség,népnyúzó,hazaáruló lesz. 

Ha Orbán tartja magát régi jó szokásához, akkor nem is kell mélyebben belemennie a részletekbe, hiszen senki nem fogja firtatni a lépésről lépésre kidolgozott stratégiát ennek a gigantikus tervnek létrehozásához. Elég lesz a szokásos plakátkampány, esetleg egy magvas gondolatokkal teletűzdelt népszavazás, például, hogy

„akarja-e, hogy hat év alatt 50%-al több legyen a fizetése? Szavazzon a Fideszre!”

és a "kormányzás helyett parasztvakítás"- projekt tovább folytatódhat még négy (nyolc, tizenkét) évig.

Minden ágazat dolgozóinak beígérik, hogy meglesz az az 50%, csak hát érthető módon ez nem megy egyik napról a másikra, tehát elhúzzák 4-6-8 évre. 2018-ban, amikor a hívők támogatására szüksége van az Orbán-csapatnak, még nem lesz érzékelhető szinte semmi, vagy csak minimális konkrétum, ami viszont jelzi "a szép jövőt", de no para! - az igazmondó megígérte, akkor az úgy is lesz! Hátráltatni csak a balliberális-Sorosos-Európai Uniós csőcselék tudja, úgyhogy egy feladat van, ellehetetleníteni, lejáratni mindet!

nephulyites44.jpg

Aki pedig veszi a bátorságot, és mindennek dacára belekérdez, abból pár hét alatt bebizonyosodik, hogy meleg, vagy csalja a feleségét-férjét, esetleg nagyképű milliárdos, aki tesz a népre, mert a mocsok, amiben fideszék kéjes arccal könyékig turkálnak, szinte kimeríthetetlen.

Minél hosszabbra tudják húzni a kampányidőszakot – mondjuk tegnaptól – annál könnyebben lehet ezzel a blöffel elfedni a manapság elég tarajos és habos hullámokat vető botránysorozatot, amibe egy nálunk boldogabb és valódi demokráciában már egyenként is nagyon régen bele kellett volna buknia a regnáló rezsimnek.

nephulyites_22.jpg

Harcra készen melegítik a klaviatúrát a szolga-média újságírónak csúfoltjai, és amikor eldördül a startpisztoly, már folyik is megállíthatatlanul mindenhonnan a megrendelt tartalom-sár. Biztosan lesznek „meghatározó személyiségek”, és a nép egyszerű gyermekei közül is sokan, akik vállalják majd a nyilvánosságot és dicshimnuszokat zengenek a hős vezérről, aki éjt nappallá téve robotol értünk.

Tényleg ennyire egyszerű-agyúak vagyunk? Hányszor lehet még ugyanazt a sémát használva kihasználni, megalázni, lenézni ezt a népet, amely annyira büszke a múltban vélt vagy valós tetteire, értékeire, hagyományaira? Lehet, hogy pont ez az ok, a hagyománytisztelet?

Mátrai Anna

A bejegyzés trackback címe:

https://varosikurir.blog.hu/api/trackback/id/tr1811978384

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vallás vs Erkölcs 2016.11.22. 08:42:50

Vallás: Azt tenni amiben hiszünk, függetlenül attól, hogy mi a helyes. Erkölcs:Azt tenni ami helyes, függetlenül attól, hogy miben hiszünk

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trackers 2016.11.21. 20:34:17

Tudhattam volna hogy az egész csak átverés.

De ti átláttok a szitán.

A geci Orbánt több pénzt akar az embereknél hagyni, és nem álltall adót csökkenteni.

A Rohadék,

Mindezt csak azért hogy az Elkúró ballibek ne kúrhassák el újra.

A szarházi.

TheSaurus 2016.11.21. 20:35:24

A 0,9% helyetti 1,6% nyugdíjemelésről nem is szólva. Ez a plusz 0,7% egy 100 000 Ft-os átlagnyugdíj(as)nál 700 Ft/hó, ennyiért lehet megvenni a szavazatát és a lelkét.
(Zárójelben: csak Matolcsy alapítványai minden magyar állampolgár zsebéből 26 000 Ft-ot húztak ki.)

Trackers 2016.11.21. 20:49:23

@TheSaurus:

Így van.

És így majd Horn Gyula utódai se kampányolhatnak azzal, hogy Orbán elvett a nyugdíjasoktól 18.000 Ft-ot.

Vagy mégis ?

okleveles naiv 2016.11.21. 20:50:24

@Trackers: Hol lehet jelentkezni bérkommenternek?

illaim 2016.11.21. 21:02:48

@Trackers: Bolond vagy te piciny bogárka! Sőt mi több, egy egyszerű moslékzabáló!
Tudod a munkabér, a munkaerő ára, amibe beletartozik annak újratermelődése is!
Ha a g. Orbánod, nem az alacsony munkabérekkel próbálná az országba csábítani a befektetőket, majd a rájuk kivetett ágazati adóval kirabolni, akkor a piac törvényei szerint emelkednének a bérek is! De a hasonszőrű emberszabásúak mint te is, képtelen felfogni, hogy a munkabérre rakódó adók, megölik a versenyképességet, Miután ebben a szarfészekben csak a csókosok jutnak megrendeléshez, és nem az aki a legjobb ajánlatot adja, komoly befektetőnek esze ágában sincs idejönni! A gyakori törvényi változások miatt, pedig tervezhetetlen a gazdaság! Mi sem mutatja jobban, mint a beruházások alacsony szintje, ami már alacsonyabb mint az állagmegóvás! Lehet hogy a trollkodásból jól megélsz, de ha tanulnál az hosszabb távú perspektívát ad!

1ghost 2016.11.21. 21:04:20

Az országban keletkezett jövedelem a GDP-vel egyenlő! Ha a bérnövekedés meghaladja a GDP növekedését - ami a fideszes elqurók alatt évi 1,5% - akkor a különbözet az inflációt növeli. A narancsböszmék legújabb ötlete így az inflációt pörgeti nem a jólétet.

Vagyis ezek az orbánista ökrök pont olyan hülyék, mint a komcsik. Azok, is azt hitték, hogy a reáljövedelmek alakulását parancsba lehet adni, oszt tuggyuk mi lett a vége., na ugye.

Persze ezek a neofita, sarlatán fideszdisznók nem véletlenül voltak kisztitkárok zsenge ifjúkorukban, a komcsi észjárást nem tudták levetkőzni.

vadi3 2016.11.21. 21:08:12

@illaim: Tanulni meg nem tud, mert jobb iskolákba nem jut be a nemtandíj miatt, a rosszabbakban meg csak a birkabégetést tanítják

Jakab.gipsz 2016.11.21. 21:34:35

Gyuri bácsi gyere vissza csinálj demokráciát, mert ez az (un-ortodox, illiberális) Orbán bért akar emelni, és akkor tőled kifog kölcsönt kérni uzsora kamatra.

Egy szó mint száz, ezt a botrányt, nem lehet kibírni, ép ésszel.

Balt 2016.11.21. 21:35:21

Sokkulcsos adót 44%-kal, de azonnal! Muhaha. Megint akkorát buktok, mint az ólajtó.

Amator 2016.11.21. 21:36:27

@1ghost: Igen, kb. így működik, ahogy írod, egy pici eltéréssel. A legtöbb multinál simán tudnának adni 2- 3x fizetést, a termelékenység elbírná, hiszen az nyugati szinten van, vagy a felett. Legfeljebb kevesebb nyereséget vinnének ki az országból. A kormány ezt egyféle módon tudná elérni, emelni kéne a fizetéseket a közszférában, mert az jelenti a konkurenciát

Larry Silverstein 2016.11.21. 21:46:02

Szerencsére már 2018ig is 50% béremelés lesz 2010hez képest nettóban

2010 130ezer
2016 172ezer...

Igy megint 2/3 lesz.

1ghost 2016.11.21. 21:55:40

@Amator:

Sorry, de tévedsz. Lehet, hogy néhány multinál a termelékenység magasabb, de a bérszintet a gazdaság egészének termelékenysége determinálja. Ha ez összességében alacsony, akkor az a multinál is alacsony bért eredményez. A piacgazdaságnak törvényei vannak, ez a helyzet esetünkben is.

Persze a tolvaj korrupt fideszbanda mindehhez síkhülye. Nem véletlen, hogy a komplett közgazdász szakma otthagyta őket a picsába, pártállástól függetlenül.

A fidesz ma már jellemtelen, tehetségtelen, hozzá nem értő, hitvány emberek gyülekezete és semmi több. Dilettantizmusok viszont mélybe rántja az országot, na ez a tragédia.

2016natsu 2016.11.21. 21:55:48

-Hjúszton. van itt egy kis probléma...
-Eddig sikeresen megvédtük a nyögdíjmegtakarításokat, a nyögdíjakat, ami nem jár csak törexünk rá, a tarműföldeket, az egészseggeteket ado hányzástól, a rezsit beleértve a készpénzseprést és a szemétállítást, a menyzsákot, az oKTATÁST (félreKLICKeltem) a tankönnyeinket, a szagképzést, a nösténycellárokat, a bankból tranzaktáltakat, a MIGráncokat, a szabad, de lyukacsos sajtot, a kopasz népszabotázst és a Népszabottságot és még sorolhatnám, de nem fér el ha nem építünk pár új stúdiumot, és oda vezető kisvasutat
- De most a fizetések jönnek...
Ez volt az utolsó üzenet. A kapcsolat megszakadt, az űrhajó roncsait keresőcsapatok keresik...
(Kitalált történet. A valósággal való bármilyen hasonlóság csak a véletlen műve)

Void Bunkoid 2016.11.21. 22:00:14

@Amator: lehet, hogy hülyeséget beszélek most, de alapvetően - kevés kivételtől eltekintve, de a közszféra nagyrészt nem elsődleges termékelőállító vagy direkt értéktermelő "birodalom", így a közszférás bérek emelését legegyszerűbben a bérek "nettósításával" lehetne emelni, lévén a közszféra "bérköltsége" is jórészt a versenyszféra által befizetett adóbevételekből keletkezik, akkor igazából nincs is szükség közszférás fizetések esetén pl SZJA-ra. Így mindjárt meglenne a húzőerő, ha a multi nem akarja, hogy mindenki menjen segget növeszteni egy polgármesteri hivatalba, vagy egy iskolába adminisztratív munkatársnak (hiszen nettósítva ott is keres annyit, mint egy multinál), kénytelen lesz valóban béreket emelni.

Larry Silverstein 2016.11.21. 22:10:59

@Void Bunkoid: A közalkalmazotti bértábla a minimálbérhez és a bérminimumhoz igazodik, amit az állam határoz meg (előbbi szorzói adják). Tehát pontosan az lesz, közszférai béremelés, de az utóbbi években is volt már jópár közszférai béremelés (egészségügy, oktatás). Kell is mert szar a bér.

Megyó is ezt csinálta csak akkor emelkedett az államadósság, már 2006ra földbeállt a gazdaság, aztán szépen vissza is vettek minden béremelést kamatostól Bajnai megszorításai, de az adósság maradt.

Most meg annyi emelés lesz (pl. nyugdíjnál 1,6%, minimálbérnél 15% jövőre, amit a gazdaság még épp elbír anélkül hogy erős infláció indulna be, és közben tovább megy LEFELÉ az államadósság.

Mellesleg 2003-2008ban a gazdasági növekedés egész Európában a mostani duplája volt, de arról a vonatról mi teljesen lecsúsztunk.

Ez a különbség ha idióta ballibek vagy szakértők kormányoznak.

2016.11.21. 23:07:40

@Larry Silverstein: ha megemeled a munkabéreket, akkor a bérkiáramlás növelni fogja a vásárlóerőt. Ez a kereslet emelkedésében csapódik le. Eredménye az árak emelkedése.
Úgy is nevezhetjük, hogy infláció.
És máris látszik a cél: az állam adósságát előbb okosan átstrukturálták devizáról forintra, majd az elinflálásával kifizetik az államkötvényedet....gombokkal.
Közben eljátszák a jóságos nagybácsi szerepét. A németnek így nem kerül többe, hisz euroban számol, te meg boldogan tapsikolsz, mint a hülyegyerek, mert azt mondták, az nem lófasz, hanem óriásnyalóka, mert megérdemled!
Egyébként az EU kegyelemkenyerén élsz.

ember100 2016.11.21. 23:16:03

@Balt: @Larry Silverstein: @Trackers:
Helló !

Meg a többi fideszdroidnak.
Ha én nyerem a választást akkor 150% emelem a fizetéseket , nyugdíjakat .
Felére csökkentem a kenyér tej , sör , pálinka árát.
15 Ft lesz a benzin csak azért hogy kicsit drágább legyen mint Venezuelában :)
JA és persze bevezetem a 6 órás és 4 napos munkahetet.

Nem tudok olyan szegény lenni hogy ÍGÉRNI NE TUDJAK !

Agyatlanok nem is értem hogy lehet hinni ennek a HAZAÁRULÓ korrupt tolvaj bandának !
Letelepedési kötvény :)

MANI , MANI , MANI .....( ABBA )

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.21. 23:18:18

@Könnyen elkaptuk, uram!: csak hát a tény az, hogy 4 évvel ezelőttig volt infláció, azóta nincs.

90 óta ebben a ciklusban volt a legkisebb infláció, az előző orbán-ciklusban a második legkisebb, holott emelkedtek a bérek: 2010 átlag nettó 130 most 170.

Szóval köszönjük, Emese.

Merlot 2016.11.21. 23:23:09

@Larry Silverstein: Kit nevezel te itt szakértőnek, idióta?
Sorolnád?
- Elolcsi, mint közgazdaG?
- Tállay, mint adószagértő?
- Németh Rezsi Szilárd, mint rezsimentor?

Észnél vagy, baszki? :-))

lombozódó 2016.11.21. 23:26:32

Minimál nyugdíj pedig 28 500 Ft . Tényleg sok , főleg, hogy a gyógyszer ára az a Rogán és bandájához van mérve svájci áron :-)Ű))

lombozódó 2016.11.21. 23:33:50

@Merlot: Mindenki szakértő akinek a kormány nagy pénzt akar fizetni a semmi tudásért / munkáért csupán a lojalitás / nyalás alapján.. :-)))) / annyi szakértő van már az országban , hogy ebben megelőzzük 2x Amerikát :-) A kormány / hatóság már mozdulni sem tud szakértő kirendelése nélkül /

vadi3 2016.11.21. 23:34:40

@Kón Bandit: Menj be egy boltba és vegyél parizert, esetleg kenyeret. Ne a hivatalos inflációs indexet nézd, hanem azt, hogy mennyi pénzt költesz a boltban.

1ghost 2016.11.21. 23:38:19

A hivatalos infláció sem olyan alacsony. 2010-2016 között 16%-kal nőttek az árak.

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.11.21. 23:45:01

@vadi3: Azt te nézzed, nekem jó az EUs statisztika. Különben sem számít nekem a kenyér ára, meg azoknak se akiket ismerek.

24 éves borsodi dédnagypapa 2016.11.22. 00:04:50

Annak idejen Hitler is adocsokkentessel kezdett mikor hatalomra jutott, es a mostani adocsokkentes ketsegetkizaroan mutatja, hogy mar csak egy lepesre vagyunk a holokauszttol.

Andy73 2016.11.22. 00:30:46

"Migráncs sem téved még csak véletlenségből sem erre,"

A blogger nyilván messze él a határtól, és még a híreket sem követi. De ha ennyire téjékozatlan, akkor miért pont politikai témában bloggerkedik? Próbálkozhatna gasztrobloggerkedéssel is, hátha az jobban megy.

Egyébként az látszik, hogy a baloldalon is elkezdődött a hangolódás a 2018-as választásra, de ők már ígérgetni sem tudnak, mert már maguk sem hisznek a győzelemben. Ezért csak a kiszorítósdit meg a castingolást tudják eőadni, no meg a szokásos orbánozást, de mindez már nagyon unalmas és szánalmas.

Andy73 2016.11.22. 00:43:44

A blogger nyilván örülne, ha csak blöff lenne a béremelés, meg nyilván az a néhány nyugdíjas is, akik a baloldal maradék szavazótáborát jelentik. De nem csak a munkavállalók, hanem most már a nyugdíjasok nagy része is drukkol, hogy ne csak blöff legyen, mert akkor ők is nagyobb nyugdíjemelést kaphatnak. Mindenesetre nem kell éveket várni arra, hogy megtudjuk, mennyivel növelik a minimálbért jövőre. Az átlagbérek pedig egyébként is emelkedtek, a cégeknek muszáj emelni, ha meg akarják tartani a munkaerőt. Mert hogy most nem a magas munkanélküliség a probléma, mint a szocik idején, hanem sok helyen már a munkaerőhiány.

MACISAJT 2016.11.22. 00:48:15

Elárasztja az országot az optimizmus - jövőre jobb lesz?
2016. november 21., 07:35
Privátbankár

Jaj és ajvé, (egyáltalán nem) kedvesch eftársak...:P

Hát mi lesz így, ha már vértes eftárs GKI-ja is ilyeneket mér?
"Elárasztja az országot az optimizmus "???? Uram, irgalmazz...

Vagy szintén mai:

privatbankar.hu/makro/lesz-mibol-osztogatni-masfel-evtizede-nem-volt-ekkora-tobblet-a-koltsegvetesben-300540

És ezeket váltsuk le, mindenáron, mi?:P

Hogy kikre? Ja hogy a gyurcsányokra, kókákra, veressjánosokra, draskovicsokra,d209-re....

Na ne már.

miller light 2016.11.22. 01:02:04

"Tényleg ennyire egyszerű-agyúak vagyunk?" - talán mindannyian nem, de Mátrai anna bizonyára, különben nem írna ennyi ostobaságot.

Bolsi Buster 2016.11.22. 01:05:24

Orbán csodafegyvere a balbolsevik szekták létezése.

Balt 2016.11.22. 05:33:36

@Könnyen elkaptuk, uram!: @ember100: Álmodozzatok csak, ez meg itt fent a valóság: @Balt:

@MACISAJT: @Andy73: +1

n3spr3ss0 2016.11.22. 05:57:36

@Trackers: Nem hagy senkinél semmit,ezektől csak az államkassza fog dagadni.

n3spr3ss0 2016.11.22. 06:01:48

@Larry Silverstein: Ha beiratkoznál az elemibe.A 26000 mért kevesebb mint a 19500?

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.22. 08:07:58

A ballibek most már ügyesebbek. Pár éve még tiltakoztak a béremelés ellen.

SD9 2016.11.22. 08:08:11

Elég sok vállalkozó ismerősöm és a főnököm is mondta, hogy a cége dolgozói létszámát figyelembe véve ekkora mértékű béremelést egyszerűen nem tud kigazdálkodni több év alatt sem!
Arról nem is beszélve, hogy ilyen brutál béremelés szépen magával húzza az árszínvonal emelkedését is. Összességében ugyanoda fogunk eljutni a magas béremeléssel és a magas inflációval, mintha maradna évekig az alacsony béremelés, ugyanakkor a pénz vásárlóereje kevésbé romlik. Az arány körülbelül ugyanaz lesz, tehát adtunk egy pofont a szarnak, de legalább a fidesz villoghat a béremeléssel, a hülyék meg bekajálják.

SD9 2016.11.22. 08:12:30

A multik meg szépen elhúznak egy másik országba, ahol kevesebb bért kell fizetni, majd itt marad több tízezer, százezer munkanélküli a nyakunkon, akiket majd képezhetünk át informatikusnak, mert abból hiány van. Addig meg fizethetjük nekik a segélyt. Szuper lesz.

lavór 2016.11.22. 08:22:25

"Tényleg ennyire egyszerű-agyúak vagyunk? "

Tényleg. Legalábbis az a réteg, akik hajlandóak elmenni voksolni.

uboat 2016.11.22. 08:23:56

Orbán az ilyen farok hiszékeny kommentelőkre épít, akik nem látnak tovább az orruknál! Benyalnak egy-egy aktuális dolgot(legyen az infláció, adócsökkentés) amiről fogalma sincs hogy mi az vagy kinek jó, de elhiszi hogy ez váltja meg a világot(Mo-t)! Közben pedig még a konyhasót is megadóztatták, a félretett pénzünket elvették stb! Barmok! Erre jön a válasz persze hogy jaj, de rossz helyen volt a pénzünk a Manyupnál. Lehet. De hol vannak az egyéni számlák amiket ígértek? És mindennel ez van! Ígéret, hogy 5 év múlva 50%-kal több lesz a bérünk és ezt a barmok beveszik... Ennyi birkát! Magától is több lesz. Csak a választásra kell ennyi hülye szavazó nekik!

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.22. 08:47:56

@ember100:

Szóval tisztázzuk ..
Nőnek folyamatosan a reálbérek, csökkennek az adók, és eközben az államháztartási hiányt is csökkentik évek óta stabilan.

Erre a magdfajta egyszeri ballib agyhalott, arról beszél, hogy ez csak ígérgetés, mert ez nem megvalósítható.
Hát az Elkúrók számára nem is volt az.

De most működik.
Nyisd ki a szemed és olvasd a tényeket !

index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2016/11/21/hatalmas_tobblettel_zarta_a_koltsegvetes_az_ev_elso_tiz_honapjat/
Hatalmas többlettel zárta a költségvetés az év első tíz hónapját
Az államháztartás 57,3 milliárd forintos többlettel zárta az első tíz hónapot, amire az elmúlt másfél évtizedben nem volt példa. Tavaly 816,2 milliárd forintos deficit halmozódott fel október végéig

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.22. 08:49:45

@Kón Bandit: hú "elvtárs" ez az orbán nagyon érti a dolgát, hát a fél világban megszűnt az infláció nyilván neki köszönhetően, sőt az euro már deflációban van. Mekkora zseni! :D

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.22. 08:50:51

@uboat:

A Gyurcsnyista agyhalottak azért jóval érdekesebb állatfaj.

Hisz a ballibek alatt nőtt a hiány, a munkanélküliség, az infláció és banki kamat kétszámjegyű volt, devizában eladósítottak embereket, és az államot végletekig.
Csökkentek a reálbérek, az EU legmagasabb rezsijét fizettük.

Most csökken a hiány, csökken a munkanélküliség, nincs infláció, és alapkamat, kivezették a devizahiteleket, nőnek a reálbérek, nyugdíjak, és az EU legalacsonyabb rezsijét fizetjük.

És ezek az ostoba ÁVH leszármozottak mégis a komcsi utódpártot, és a fő Elkúró Gyurcsányt hoznák vissza.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.22. 08:53:27

@Ballib cenzúrázók réme 19: az adók még mindig nőnek, ezért nőnek a reálbérek inkább csak papíron, az államháztartási/költségvetési hiány pedig tollvonással tetszőlegesen változtatható. Úgyhogy sajnos ez egy nulla.

igazi hős 2016.11.22. 09:20:38

@1ghost: "Vagyis ezek az orbánista ökrök pont olyan hülyék, mint a komcsik." Két megjegyzés, az első Bokrostól: "Nincs az az adósság,amit én ne tudnék elinflálni", a 2. Matolcsytól, aki "elképzelhetelennek" tartja a 300 alatt euróárfolyamot. És mivel a jegybank haszna úgy 305-ös árfolyamnál kezdődik, mérget vehetünk rá, hogy e fölött fog maradni, ha Gyuri bácsin múlik, akkor egyre inkább, tehát az infláció a jegybanknak is kívánatos. Csak a csóróknak rossz, de nekik mindig rossz, szóval nem mindegy?

igazi hős 2016.11.22. 09:21:48

@Amator: "a termelékenység elbírná, hiszen az nyugati szinten van, vagy a felett" Könyörgöm, csak egyetlen ilyen céget mondj!

igazi hős 2016.11.22. 09:24:42

@Larry Silverstein: "Mellesleg 2003-2008ban a gazdasági növekedés egész Európában a mostani duplája volt, de arról a vonatról mi teljesen lecsúsztunk." Megjegyzem 98-2002 között is erősen lecsúsztunk a szomszédainkhoz képest...

pioneer2016 2016.11.22. 09:34:21

A béremelés kikényszerítése, jelentős áremelést generál majd az ágazatoknál.
A béremelést a piacnak kellene kikényszeríteni. Így a béremelést, majd a drágább élelmiszerre és szolgáltatásokra és fogyasztási cikkekre lehet költeni, mert ne legyenek kétségeink, ez az árakban fog lecsapódni.
Orbán meg röhög a markában, mert sokan azt hiszik, hogy ő a jótevő. Ez olyan mint a rezsicsökkentés volt, könnyű volt csökkenteni, mikor az energia világpiaci árak folyamatosan csökkennek. A legtöbb Magyar azonban nem gondolkodik.

1ghost 2016.11.22. 09:51:44

@pioneer2016:

Pontosan leírtad. Egy magántulajdonon alapuló piacgazdaságban a bérek alakítása a piac feladata. És ez meg is történik, ha van gazdasági növekedés, vagyis a GDP jelentősen növekszik.

A fideszdisznók, viszont szétkúrták a gazdaságot, ezért az elmúlt 6 évben az átlagos növekedés 1,5%. Ami röhejesen alacsony, mi több az utolsó negyedévben már a görögök is csak rajtunk röhögnek.

Ráadásul ennek a tolvaj, sarlatán bandának még ehhez a satnya teljesítmény eléréséhez is évi 1300 milliárd forint eu-s lóvéra volt szükségük. Képzelhetjük, mi lenne enélkül.

A fidesz a haza sírásója. Ezzel a tolvaj, dilettáns bandával Magyarország a büdös életben nem fog felzárkózni a fejlett jóléti államok sorába, miközben ők, a narancsslepp gennyesre lopják magukat a magyarok verejtékéből.

nnnnnnnn 2016.11.22. 09:51:47

"Aki pedig veszi a bátorságot, és mindennek dacára belekérdez, abból pár hét alatt bebizonyosodik, hogy meleg, vagy csalja a feleségét-férjét, esetleg nagyképű milliárdos, aki tesz a népre,"

azért ez elég elszomorító, hogy nem lehet egy tisztességes embert találni a baloldalon...

nnnnnnnn 2016.11.22. 09:53:45

"Hátráltatni csak a balliberális-Sorosos-Európai Uniós csőcselék tudja, úgyhogy egy feladat van, ellehetetleníteni, lejáratni mindet!"

ez nagy igazság, egyetértek a szerzővel.

pioneer2016 2016.11.22. 10:20:02

@nnnnnnnn:

Valami értelmesebbet is hozzá szólhatnál, de inkább ne csinálj semmit, jobban járunk.

HaD 2016.11.22. 10:58:52

A jövedelem növekedése pontosan milyen hazai tökén alapuló vállakozás(ok) jövedelem termelö képességén alapul? Megmondaná valaki? Jelenleg a weimari köztársaság náci uralomba való átmenetének szindrómáját láthatjuk(ne legyen igazam!!!!). Annyi a különbség hogy itt(egyenlöre,de majd jön trumppapa)nem hadiipar a felhajtóerö hanem a stadion stb...épíése. A nem magyar tökén alapuló(hogy is lehetne a kajmán szigetekröl visszaszármazatani)termelés meg mindenki megnyugodhat hogy semmilyen értelemben nem járul hozzá a magyar jövedelmek emeléséhez. Tessék hozzádni ehhez hogy a külföldi töke ráadásul jelentös támogatást kap azért hogy itt maradjon/ide jöjjön. Végül...nincs ellenzék és nincs nem ellenzék! Ezek mind az mszmp(pozsgai/stumpf) "gyermekei"

Void Bunkoid 2016.11.22. 11:05:25

Valaki említette a hatórás, négynapos munkahetet. Szerintem ez már baromira érik, tekintve hogy az ötnapos, nyolcórás munkahét bevezetéséhez képest legalább két és félszer annyian élünk a Földön, ráadásul a nagyarányú gépesítéseknek, automatizációnak köszönhetően az ember által végzett munkahelyek száma relatíve (a jelenlegi lakossághoz arányítva) csökkent is - tehát a munkanélküliség gyakorlatilag kikerülhetetlen, mert nemhogy hamarosan, már MOST is szerintem egyszerűen nincs annyi munkahely, mint ahány potenciális munkaképes ember van.

A munkaidő csökkentésével és a "felszabaduló időintervallumba" újabb munkaerő alkalmazásával máris csökkenthető lenne a dolog, több embernek lehetne munkája - ÉS értelemszerűen a bérek szinten maradásával - így is rengeteg ágazat már olyan haszonkulccsal dolgozik, hogy igazán nem sírnának, ha a többszáz százalékos extraprofitjuk hirtelen csak 190 százalékosra csökkenne.

Persze, a véres valóság mindig más, DEHOGYNEM sírnának gazdagék, hogy napi öt béemvé helyett már csak négyet tudnának venni, amikor valamiből _elvesznek_, akkor mindig sírás van, nekik nem a krumplilevest evő Józsi bácsi a kilencedik emeleti 30 négyzetméteresből a standard, hanem Donald Trump :)

Ettől függetlenül nekik is jól jönne a dolog, kisebb társadalmi különbségek = kevesebb háború, és habár a fegyverüzlet nagyon jövedelmező, de azért költséges biznisz is, és lehet, ha nem kellene annyi lőszert meg fegyvert gyártani, még több béemvére futná belőle úgy, hogy még közben Józsi bácsiék is lehet, hogy egyszer egy héten rántott húst is tudnak enni a krumplileves mellé.

A másik megoldás lehetne a szintén liberálisok által emlegetett "alapjövedelem", ami - hiába próbálják szépítgetni a nevét meg a konstrukcióját, tulajdonképpen egy átnevezett-eufemizált és feltételeiben durván enyhített (hiszen alanyi jogon jár) munkanélküli segély.

Bolsi Buster 2016.11.22. 11:06:38

@SD9: Akkor bezárják a fos cégüket. Kit étdekel?

Mindig minden cégvezető azt hazudja, hogy nem tud kigazdálkodni 1% béremelést se, mielőtt beül a Lincolnba. Te meg ott dolgozol, amikor munkaerőhiány van? Gratula.

Void Bunkoid 2016.11.22. 11:07:08

@Void Bunkoid: Ja, van egy harmadik megoldás is, a népesség drasztikus csökkentése, de eddig valahogy 1945 augusztus 8. óta bárki próbálta kezdeményezni, mindig óriási felháborodás volt rá a reakció, ami érthető, hiába hasznos lenne az emberiségnek, egyénileg senkinek sem a vágya radioaktív pacává változva belesülni az üveggé olvadt betonba.

Bolsi Buster 2016.11.22. 11:08:57

@fidesz maszop dk egykutya: Ki mondta hogy neki köszönhetően szünt meg az infláció?

Csakhogy a béremelkedés nem szünt meg, idén is 7% volt, nyugaton meg örülnek ha nem csökken a bér, ugyanebben az inflációs környezetben...

Bolsi Buster 2016.11.22. 11:10:27

@SD9: A multik már 2011 óta minden évben elhúznak a bolsik szerint, meg a bankok is.

Azóta van ugyan +600ezer új munkahely, de azért aggódjunk mert jövőre már biztos elmennekabankok.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2016.11.22. 11:11:22

Igen, a magyarok 80%-a tényleg ennyire könnyen megvezethető. Igen, másfél év alatt simán kineveltek egy rém idegengyűlölő, 1 perc alatt utálkozó országot. Különösen vidéken érzem ezt nagyon erősen (bár ez egy szubjektív dolog, nem egy 5000 fős közvéleménykutatás alapján mondom): gyűlölik a bevándorlókat, az EU-t, a liberálisokat, a muszlimokat, a cigányokat, a zsidókat, az arabokat, a melegeket stb. Nincs semmijük, de hogy ne ezen rágódjanak reggeltől estig, inkább átsugározzák a keserűségüket gyűlöletbe. Teljesen hétköznapi dolog ma náci vicceket mesélni, senki nem akad ki, senki nem emeli fel a szavát. Kábé a harmincas évek közepe szellemileg. És ezt tovább is adják a következő, már fiatal korában rém frusztrált következő generációnak is. Elkeserít, ha arra gondolok, hogy milyen szellemi hanyatlásban van az ország.

konrada 2016.11.22. 11:14:15

@igazi hős:
Audi Hungária, Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, Bosch Magyarország....
hirtelenjében 3 db. Mennyit szeretnél még?

(De egyébként: mielőtt kérdezel, nem árt utána nézni, mert elég gonosz ez poltopikolás, lehet hogy azért kérdezel, mert tényleg nem tudod, de abból sokaknak csak az jön le, hogy úgy szólsz hozzá, hogy gőzöd nincs a témához...:)

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2016.11.22. 11:17:36

@Bolsi Buster: Nem lett itt 600 ezer új munkahely. Ezek a szép számok úgy jönnek ki, hogy (1) beszámítják a semmilyen érdemi munkát nem végző, hót kamu alkalmazásban levő közmunkások százezreit; (2) beszámolják azokat a százezreket az itthoni foglalkoztatási statisztikába, akik az elmúlt években itt hagyták az országot, külföldre mentek dolgozni. Ha ezeket kivennéd a statisztikából, akkor rögtön kiderülne, hogy - az Örkény-anekdotát idézve - "lófasz fog itt folyni, nem acél"...

Bolsi Buster 2016.11.22. 11:19:04

@fovarosi.blog.hu: Én is imádok náci vicceket mesélni.

Meg az se kutya hogy nincss államcsőd. Ha nem tetszik az Ugar, el lehet menni.

Bolsi Buster 2016.11.22. 11:23:04

@fovarosi.blog.hu: A közmunkásokat 2010 előtt is beleszámolták a munkaerőbe, bár a libbancs hazudozás tartja magát néhány elmeroggyantnál.

'beszámolják azokat a százezreket az itthoni foglalkoztatási statisztikába, akik az elmúlt években itt hagyták az országot, külföldre mentek dolgozni'

- igy van, 2004től számítják ezt így, mióta EU tagok vagyunk, persze csak az számít be, aki itthon él és külföldön dolgozik, minden EU ország pontosan ugyanígy számol, de köszönjük az újabb ballib hazugságcunamit

Bár az igaz, hogy így már csak +400ezer munkahely van itthon nettóban, már csak ezért is rohan mindenki az ElQróékra szavazni. Oh, wait.

konrada 2016.11.22. 11:25:21

@pioneer2016:
Bingó!
A béremelést a piacnak kell kikényszeríteni, és teszi is: munkaerőhiány van minden olyan ágazatban - legyen az akár egészségügy, informatika, kersekedelem, ipar - ahol verseny van.

...viszont az államnak a feladata az, hogy a versenyben részt vevő cégeket megfelelő minőségű közszolgáltatásokkal - utakkal, bürokráciával, közművekkel, stb... - szolgálja ki, illettve a minőségi munkaerő piacot ne torzíthassa a félszürke gazdaság azzal, hogy a feketepénzekkel mahinálva (azaz zsebből-zsebbe fizetéssel) elszívja azt.

Ezért kell versenyképessé tenni a közszolgálati béreket (közelíteni a piacihoz), és kifehéríteni a fekete részt a fizethető bérminimumok növelésével...

...mert igazad van, a béremeléseket a piacnak kell kikényszeríteni, és a törvényhozóknak megteremteni ennek a lehetőségét...

konrada 2016.11.22. 11:34:46

@fovarosi.blog.hu:
Így igaz. Közmunkásból is több van 2009-hez képest 140 ezerrel, külföldön dolgozó is 70 ezerrel javította a statisztikát, így meg máris csak alig 400 ezerrel több munkahely van csak, alig valamivel több, mint amennyivel kevesebb lett az előzőeknél....
Ezek ilyenek. Képesek már azon is verni a nyálukat, hogy mindössze alig 2 nagyvárosnyival többnek van munkahelye...

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2016.11.22. 11:38:32

@Bolsi Buster: "Ha nem tetszik az Ugar, el lehet menni." El is mentek már eddig fél millióan. Lehet, hogy valakinek ez annyi, hogy menjenek csak, nekem aztán nem hiányoznak, de valójában egy ez nemzeti tragédiánk, amiről a politikai vezetés nem hajlandó tudomást venni.

Igen, így számolták korábban is, de az elmúlt 5-6 évben pörgött fel a közfoglalkoztatás mértéke és a külföldön munkát vállalók száma is. Ne higgye el nekem, járjon utána saját maga!

Ha azt jól értettem, hogy ön szerint a közfoglalkoztatottak és a külföldön dolgozók együttesen 600 000 - 400 000 = 200 000 főt tesznek ki, akkor szerintem nem érdemes tovább beszélgetnünk. Ez esetben ugyanis önt nem lehet a valósággal megzavarni a fidesz-rajongásban. (Erre utal az is, ahogy azonnal és látatlanban is Gyurcsányt vágja a fejemhez, mintha mindenki Gyurcsány rajongó lenne, aki nem fideszes.)

konrada 2016.11.22. 11:38:59

@Bolsi Buster:
Te ezt nem érted! A diktatúra akkor van, ha szabadon mesélhetsz vicceket, tüntethetsz...
Pedig de jó volna, ha lenne ismét olyan igazi demokrácia, melyben a tűntetőket kardlapozzák, és egy politikailag nem korrekt viccet nem mernél nagyobb társaságban elmondani, mert meg lehetne hurcolni érte...

Bolsi Buster 2016.11.22. 11:43:55

@fovarosi.blog.hu: Ja, elmentek a pénzért, ezért léptünk be az EUba. Ez jó dolog, nem kell picsogni. Persze többen jöttek mint amennyien mentek de azon nem lehet jóízüen picsogni: www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

'Ha azt jól értettem, hogy ön szerint a közfoglalkoztatottak és a külföldön dolgozók együttesen 600 000 - 400 000 = 200 000 főt tesznek ki, akkor szerintem nem érdemes tovább beszélgetnünk.'

A többletük 2010 óta, nem a számuk. Jól értetted, igen. Nyugodtan bemutathatod forrásokkal, ha ez szerinnted nem stimmel.

konrada 2016.11.22. 11:48:34

@fovarosi.blog.hu:
Mielőtt belelovalná magát: a cca. 600 ezer növekmény a 2009 végi állapotokhoz képest annyi.
Az akkori statisztikák szerint a 3,8 millióból cca 80 ezret a közmunkások, 50 ezret a külföldi telephelyen dolgozók tettek ki. A 2016-osból meg cca. 220 ezret + 130 ezret.
(Azon nincs vita, hogy ennél sokkal több lehet a külhonban dolgozó, de a statisztikában ugyanazon bázis alapján számolnak, azaz a torzulás egyforma.)

Na így jön ki a közel 400 ezres különbség, bármennyire is bonyolultnak tűnik...

Borsia 2016.11.22. 11:50:20

@Ballib cenzúrázók réme 19: Azért érdekes, hogy se a blogban se a kommentekben szó se volt arról, hogy a bal oldal jobban csinálja/ta. Mégis folyamatosan ezt citálja elő minden Fidesz bérkommentelő. A demagógiáról szól a blog, amiben a Fidesz folyamatosan az élen jár. Olyan népszavazásokat tart ami csak demagóg kérdéseket tartalmaz. Ki akarja, hogy a beleegyezésünk nélkül idegen állampolgárokat telepítsenek be létszámkorlát nélkül?! Épeszű ember nem. Igaz, hogy ilyenről szó se volt. Csak egy kicsit csúsztattak. Ha nem mész szavazni hazaáruló vagy, ha meg józanul szavazól, őket támogatom. Mindezt 20 milliárdért. Azért mert a bal oldal tolvaj, még nem teszi elfogadhatóvá a Fidesz lopását és aroganciáját

Bolsi Buster 2016.11.22. 11:56:00

@fovarosi.blog.hu: @konrada:

Még mindig nem a KÜLFÖLDÖN DOLGOZÓK számítanak be a magyar munkaügyi statisztikába, ez egy közismert ballib hazugság.

A statekba a Magyarországon életvitelszerüen élő, külföldön dolgozók számítanak be (magyar állandó lakhellyel). A Suzuki ingázó melósai meg a szlovák statisztikába számítanak be, hiába van a munkahelyük Magyarországon.

Ha nem így lenne, akkor az egész EU statisztikai rendszere mehetne a kukába, mert nem lehetne kiszámolni az EUban a valós munkanélküliséget. A Hamburgban hidegburkoló Gipsz Jakab ugyanis a balbolsi hazudozók szerint a német + a magyar munkaügyi statisztikába is beszámítana ezek szerint, ami tök fölöslegessé tenne mindenféle mérést, hiszen milliók dolgoznak az EUban az országukon kívül.

Örülök hogy segíthettem.

Borsia 2016.11.22. 12:09:24

@Bolsi Buster: Most aztán meg lett ez magyarázva, köszi. Nézzük ezzel szemben a tényeket. Egyre több szakképzett magyar megy külföldre dolgozni? Igen. Ez jó a magyar gazdaságnak? Nem. Egyre több a közfoglalkoztatott léhűtő? Igen. Ez esetleg jó a gazdaságnak? Nem. Vegyük már észre, hogy nincs kolbászból a kerítés. Tényekkel szemben hülyeség vitatkozni. És továbbra sincs szó semmilyen bal oldalról, csak tényekről. És 2016 van nem 2008.

konrada 2016.11.22. 12:12:39

@Bolsi Buster: Ne nekem magyarázd, nem véletlen írtam a KSH hivatalos megnevezését erre a tételre: külföldi telephelyen dolgozók (vagy) foglalkoztatottak...

konrada 2016.11.22. 12:18:53

@Borsia:
Hát igen, igazad van. Ha nem hasonlítunk semmit semmivel, úgy sokkal egyszerűbb csak azt nézni, mi a sz.r, mert a normális eset ilyenkor az alap, nem pedig a mihez képest...

Bolsi Buster 2016.11.22. 12:19:27

@Borsia: Igy van, a jó munaerő elvándorlása nem érdekünk (bár haszna annak is van, ha sok pénzt küld haza). Ezzel szemben a képzetlen munkaerő kivándorlása kifejezetten érdekünk szvsz.

Nem hiszem hogy egyre több közszférás dolgozó lenne, ellenkezőleg. Ha a közmunkásokra gondolsz, nem oszt nem szoroz a számuk, mert ha nem közmunkás, akkor segélyt kell neki adnod, tehát anyagilag ugyanott vagy. Na az ő kivándorlásuk pl. tök jó az országnak.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.22. 12:29:11

@Borsia:

Ebben igazad van, de a szavazófülképen mégsincs más alternatíva, csak a tolvajok, akik még el is kúrják, meg a Fideszesek akik lopnak, de közben azért nő a gazdaság, a bérek, a nyugdíj, csökken az államadósság, az adó, nincs infláció, és alapkamat.

Ez persze nem azt jelenti hogy nincs senki akik tőlük jobbak.
Hogyne lenne.
Viszont tuti ziher, hogy nem a ballib elkórók nem azok.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.22. 12:30:54

@Borsia:

A kivándorlás oka, hogy ott jobbak a bérek, és mivel beléptünk az Unióba így szabadon mehetnek az emberek.
Ha 30 éve is lehetett volna menni, akkor mentek volna.
Mivel most lehet, így most mennek.
Arányaiban a Szlovákoktól, és Lengyelektől, és Románoktól is jóval többen mennek, mint tőlünk.

2016.11.22. 12:48:44

Egy népet úgy lehet tönkretenni, ha eléred, hogy gazemberek kerüljenek az elitjükbe. Innen már széles variációk állnak rendelkezésedre és a világ nem fogja sajnálni őket.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.22. 12:51:05

@Bolsi Buster: "elvtárs" hát úgy emlegetitek, mintha miatta nem lenne infláció, és régebben a gyurcsány miatt volt :D
Nyugaton meg még úgy is nőnek a bérek, hogy sokszor akkorák mint itt, ahol pusztán azért emelkednek, mert a szakemberek elhagyják ezt a komcsik által uralt lecsúszó országot, amiben valószínűleg akkor se maradnának, ha még 10 évig így emelkednének a bérek...

Bolsi Buster 2016.11.22. 13:25:06

@fidesz maszop dk egykutya: Idén 7%ot nőttek a bérek(tavaly 6%), a UK-ban az elmúlt 10 évben 10%-ot csökkentek.

Szerintem nincs olyan nyugati ország ahol 7%-ot nőtt a bér egy év alatt, sőt a felét se, de nyilván ennek oka a magas bázis.

s 2016.11.22. 13:53:34

@1ghost: "A narancsböszmék legújabb ötlete így az inflációt pörgeti nem a jólétet. "
Nagy igazság. Lehet itt akárkinek 50%-kal magasabb a jövedelme, ha az árak közben 57%-kal emelkedtek. Majd a boltban rájönnek.
Nem tudom eldönteni, hogy orbán hülye -e, vagy rosszindulatú, nem zárva ki azt az esetet, hogy a két dolog egyszerre is fennállhat. A voluntarista szemlélet, amivel a jelen hatalom meg van verve azt sugalmazza nekik, hogy a béremelés pusztán elhatározás kérdése. Akkor miért nem határozták ezt el sokkal előbb? Miért nem határozta ezt el bárki más előttük? A rövid válasz: mert ez ennyire nem egyszerű. A béreket a teljesítmény határozza meg, a teljesítmény a hozzáadott érték, a hozzáadott értéket pedig a képzettség. A béremelés valódi útja az oktatás fejlesztése. Erre orbánnak nincsen ideje (2018-ban választás), pénzt sem akar ilyesmire költeni. Ezért ezt most ebben a formában (tehát teljesen szarul) bedobták a levesbe, az egyszerű népek (97.5%) pedig bekajálják, A többi látja, hogy nagy szopás lesz a vége, de kit érdekel mindez? Kit érdekelt valaha is az értelmes kisebbség véleménye, mikor az ostoba többség simán leugathatja.
Ezért tartotok itt.

Borsia 2016.11.22. 13:59:58

@Ballib cenzúrázók réme 19: Azért kiváncsi lennék arra a statisztikára, hogy a lengyelektől és a szlovákoktól arányaiban többen mennek. Én az egészségügyi vonalat ismerem nagyából, ott biztos hogy arányaiban sincs annyi lengyel és szlovák nyugaton mint magyar.

"Ez persze nem azt jelenti hogy nincs senki akik tőlük jobbak.
Hogyne lenne."
Én sajnos nem látom, hogy lenne bárki aki jobb lenne. Vagy ugyan olyan mocskos banda mint a mostani vagy rosszabb. Azt aki bármilyen választott tisztséget kapott, le kellene mondatni, és csak olyanok kerűlhetének be, akik még soha nem voltak ilyen tisztségben.

s 2016.11.22. 14:00:00

@Jakab.gipsz: "akkor tőled kifog kölcsönt kérni uzsora kamatra"

orbánod. Mert ezt nem fogja tudni kifizetni, hacsak nem csinál levágott nagylábujj körmöt (természeti népeknél fizetőeszköz, de a nemzetközi tőzsdéken nem jegyzik) a forintból. Bár ez a matolcsy gyereknek nem is jönne rosszul. Neked majd úgy fog, de mit törődsz te ezzel. Majd csak megment valaki megint, devizahiteles majom.

Bolsi Buster 2016.11.22. 14:08:59

@s: 'Nagy igazság. Lehet itt akárkinek 50%-kal magasabb a jövedelme, ha az árak közben 57%-kal emelkedtek.'

Ne zavarjon, hogy 2011ig évi 4-5% infláció volt a norma, azóta meg NULLA, zéró. De aggódjunk hogy Orbán elinflálja a vagyonunkat, már csak azért is mert 30 éve nem volt ilyen alacsony infláció mint az utóbbi 3-4 évben.

Ballib logika.

Borsia 2016.11.22. 14:21:39

@Bolsi Buster: Mondanék egy példát: A versenyszférában az orvosok jövedelme lényegesen jobb mint a közszférában. Megemlik az orvosok bérét, ezért kevesebben vállalnak másodállást vagy mennek át a versenyszférába. Kénytelen ott is emelni a béreken. Viszont az áraink is kell emelnie. Akkor kinek éri meg az állami beavatkozás? Csak az államnak, mert így több adót szed be.

s 2016.11.22. 14:24:17

@Larry Silverstein: Ez jó. A mi béremelésünk, jobb, mint a tiétek! :-D
Miért is? Akkor száguldott - mit száguldott, szinte repült - a világgazdaság. Mégis szopásba torkollott az egész. Most, amikor miden vánszorog a világban, most mégis mi a garancia, hogy ezt ép bőrrel meg lehet úszni? Elárulom: SEMMI. Nem is azért csinálják. 2018-ban választás. Ezért csinálják. Ha szopás és bukó, az már nem az ő dolguk lesz. Ha szopás és nem bukó nekik, akkor te majd megtanulod, hol lakik az Úristen. Azzal az esettel nem számoltam, hogy nem lesz szopás, mert az lesz. Ez a pénz NINCSEN MEG. Ha ugyanis meglenne, akkor nem kellene ilyen intézkedést hozni, a gazdaság természetes úton produkálná a teljesítménynek megfelelő béreket.

Bolsi Buster 2016.11.22. 14:37:21

@Borsia: Igy van. Ezért tüntet a szakma és az emberek is mind, a bércsökkentésért.

..:D viccen kívül a 15% minimálbéremelés és a 25%os szakmai bérminimum emelés már szerintem is hatással lesz az inflációra, de megéri majd a zembereknek is. Mondjuk lesz 2% infláció, big deal.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.22. 15:00:48

@Bolsi Buster: tudod nem csak az inflációtól függ a dolog, bár szeretnétek úgy beállítani. Az árak bizony emelkednek mert be lett vezetve/emelve egy rakás adó, és egyre több pénz úszik el az államra...

Borsia 2016.11.22. 15:04:58

@Bolsi Buster: Ne érts félre, nem azt mondom, hogy nincs szükség a béremelésre. Szükség van, de ezt a gazdaságnak ki kell tudnia termelni. Hangzatos az 50% béremelés, de az nem 50%, ha az infláció követi. A Te optimista számításod szerint is a 40% csak 38% lesz. Ha holnap mindenkinek az országban megemelik a bérét 50% akkor biztos, hogy nem 2% lesz az infláció. Akár tetszik, akár nem, ezek válsztási igéretek, amiknek úgy is csak egy része lesz valamilyen szinten megvalósítva. Emelnek 10000 Ft-ot a minimálbéren. Az országba ömlik be az uniós pénz, amit ha normálisan használnának fel és nem a mutyi menne, már rég olyan gazdaság élénkítő szerepe lenne, hogy nem kellene ígérgetni. Nem vagyok gazdasági szakember, nem is értek hozzá, de azt józan ésszel is látom, hogy milyen túlszámlázások vannak. Nálunk van a világon a legdrágább autópálya kilométer. Az alföldön. Nevetséges és gyalázatos. A stadionokról nem beszélek. Annak milyen gazdaság élénkítő szerepe van????

Bolsi Buster 2016.11.22. 15:25:33

@fidesz maszop dk egykutya: Értem. ezek szerint az lenne a megoldás, hogy csökkentsük a béreket, hogy ne kelljen annyit adózni, és Orbán ne lophassa el?

Nekem nem érné meg.

Jolka40 2016.11.22. 15:29:54

@SD9: Az olló meg egyre nyílik a bérből élők és a nyugdíjból élők között. A hárommillió nyugdíjas szavazata smafu a Fidesznek?

Bolsi Buster 2016.11.22. 15:31:38

@Borsia: Nyilván nem lesz 38%, mert én évi 2% inflációval számolok.

Tehát, ha 40% béremelést ígértek 6 évre szétrakva (ez csak a minimálbér, a versenyszférai bérre csak közvetett a hatása), abból lejön 12%, ami inkább 13%(kamatos kamat).

Marad 27% reálbéremelés 6 év alatt, az azonban egész jó, szvsz. Miért gondolom ezt? Mert eddig 4x6 év(+) volt már a módszerváltás óta de nagyon messze vagyunk az akkori reálbér duplájától. Tehát ha összejön a terv, akkor a béremelkedés magasabb lesz mint az eddigi 25 éves átlag 2xese.

s 2016.11.22. 15:49:26

@Bolsi Buster: A probléma ezzel csak annyi, hogy az alacsony inflációt és az orbánmatolcsyt összekötötted egy vastag villogó piros vonallal. Ez a kapcsolat nincs meg. Az infláció azért alacsony, mert parkettán van az egész világgazdaság és az alacsony kamatokkal akarják felmosni onnan. Az orbánmatolcsy jókor volt jó helyen. Ez nem érdem, hanem szerencse. Akkor fogod látni, - ha fogod - amikor megváltozik a globális széljárás.

s 2016.11.22. 15:52:07

@Balt: "Megint akkorát buktok, mint az ólajtó."

Persze, mert a hozzád hasonló idióták akkor is beszavazzák orbánt a vajas köcsögbe, ha éppen kibaszik velük. Erre nincsen gyógyszer. Illetve volna, csak nem engedhetitek meg magatoknak, mert kurva drága.

s 2016.11.22. 15:55:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: :-) Nem értik, ne is próbálkozz.

s 2016.11.22. 15:58:30

@ember100: " nem is értem hogy lehet hinni ennek a HAZAÁRULÓ korrupt tolvaj bandának"

Ha feltételezed az egyetlen helyes megoldást, miszerint a többség hülye, - ami egyébként bármelyik IQ tesztből simán ki is jön - akkor minden érthetővé válik. Szomorú ez, de legalább érthető.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.22. 16:04:42

@Bolsi Buster: csökkenteni minek? Egyszerűen nem kell adózni, és akkor nincs mit ellopni :)

s 2016.11.22. 16:09:49

@Andy73: "ők már ígérgetni sem tudnak"

Ez az! Szavazzunk arra, aki a legjobbat ígéri! Aztán szopjuk rojtosra a buci faszt, de ez már kit érdekel. Nem igaz?

s 2016.11.22. 16:12:05

@Andy73: "mert akkor ők is nagyobb nyugdíjemelést kaphatnak"

Szép madár a bülbül. Vennék is neked bülbült. Csak azt nem tudom, hogy mibülbül.

s 2016.11.22. 16:20:58

@Andy73: "most nem a magas munkanélküliség a probléma, mint a szocik idején, hanem sok helyen már a munkaerőhiány"

Most mind a kettő probléma. Egyrészt vannak egyetlen foggal rendelkező. iskolázatlan vihogó alkesz munkanélküliek, akik azok is maradnak (a közmunka nem ér, mert az segély). Másrészt pedig vannak a jól képzett szakemberek, - immár külföldön - akik folyamatosan hiányoznak a munkaerőpiacról. Magyarországon. Ez persze csak minket kellene, hogy zavarjon, az őket alkalmazó cégek rájuk találnak. Külföldön. Az iskoláztatás lenne a megoldás 20 éves időtávon. Az orbán pediglen 2018-ban akar nyerni. Tehát bekeni a gumikesztyűs középső ujját vazelinnel és előzetes tágítás után felcsúsztatja nektek a béremelést. Ti meg bazdmeg kikakiljátok és elégedetten lenyaljátok róla a saját fosotokat.

Bolsi Buster 2016.11.22. 16:24:42

@s: Ebben teljesen igazad van, hogy nem Orbánmatolcsy okossága vitte le az inflációt, viszont ennek ellenére nálunk van béremelés (a régióban is), míg nyugaton a németeken kívül az elmúlt10ben inkább csökkentek a reálbérek.

És látám hogy ez jó.

Amator 2016.11.22. 17:14:41

@igazi hős: Fel lehet sorolni a nagyobb autógyárakat, de akár a Bosch-t is említhetem, volt közöm hozzá. Attól a közgazdásztól pedig menekülni kell, aki a magyar béreket az alacsony termelékenységgel magyarázza, mert ez konkrátan hazugság a multik esetében, de a beszállítóipar nagy százaléka is megállja a helyét nyugati viszonylatban.

s 2016.11.22. 17:19:51

@Balt: Amikor meg nem, akkor azok mind hülyék voltak. Konfirmációs téveszme egyébként a neve ennek. Nem kezelik, mert minek.

Amator 2016.11.22. 17:20:22

A mostani politikai kinyilatkoztatással meg az a bajom, hogy néhány éve pont az ellenkezőjét csinálták. Az olcsó munkaerőről beszéltek, meg is változtatták a Munka törvénykönyvét, megnyirbálták a műszakpótlékokat stb. Most meg rájöttek, hogy nem működik ?

s 2016.11.22. 17:25:04

@Bolsi Buster: "viszont ennek ellenére nálunk van béremelés"
A béremelés nem elhatározás kérdése. Akkor mindenhol emelkedne, ahol a népek elégedetlenségét akarnák lecsillapítani. A béremelés a gazdasági folyamatok eredménye kellene, hogy legyen. Jobban csináljuk a dolgokat, ezért több pénzt kapunk, emelkednek a bérek. Mi alapvetően nem csináljuk jobban a dolgokat, mint korábban. A németeknél biztosan nem csináljuk jobban. Tehát ez egy kártyavár, ami az első szellőre összeomlik. Eléggé quaestor szaga van a dolognak.

s 2016.11.22. 17:27:34

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Nem a béremelés ellen tiltakozik senki, vedd már észre. Az adminisztratív és önkényes béremelés ellen tiltakozik az értelmesebbje, mert az egy erőszakos beavatkozás a gazdaságba, aminek ritkán van jó vége.

s 2016.11.22. 17:31:44

@Ballib cenzúrázók réme 19: "Tavaly 816,2 milliárd forintos deficit halmozódott fel október végéig"
Tavaly is a fidesz volt, nem? :-)

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.22. 19:50:15

@s:

Ha nem avatkozunk be erőszakosan a gazdaságba, tömegnyomor lesz.

Balt 2016.11.22. 19:50:45

@fidesz maszop dk egykutya: "úgy emlegetitek, mintha miatta nem lenne infláció, és régebben a gyurcsány miatt volt :D"

Nem mindenki felejtette el Simort és a hozzá delegált anyóspajti barátnőt, Király Júliát és az általuk egekbe emelt kamatokat.

Balt 2016.11.22. 20:18:57

@s: Ezt majd a pszichiáterednek suttogd, de 2018-tól üvöltheted is. :)

s 2016.11.22. 21:59:33

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: A kommunizmus is erre az elméletre lett alapozva. Aztán összedőlt és maradt a piac. Ahogy 8000 éve ismerjük. Az emberek beárazzák egymás munkáját és nem adnak érte sem többet, sem kevesebbet, mint amennyit az a közmegegyezés szerint ér. Minden más beavatkozás bukás.

s 2016.11.22. 22:04:51

@Balt: "az általuk egekbe emelt kamatokat" Szerencsétlen! A kamatokat az ország finanszírozási igénye emelte a magasba akkor. Egyszerűen nem volt, aki kölcsönözzön olcsóbban. Most van, de csak azért, mert a legtöbb helyen az államkötvények hozama egy nem túl nagy abszolút értékű NEGATÍV szám.

s 2016.11.22. 22:09:48

@Balt: A klinikai pszichiátria nem ismer olyan eseteket, amikor valaki mentálisan beteg volt és azt másvalaki kezelésével lehetett eredményesen meggyógyítani. Hogy világosabban fogalmazzak: a te hülyeségeddel én nem mehetek orvoshoz. Neked kellene, de ha nem vágysz a gyógyulásra, akkor maradhatsz hülye is. Te döntesz.

s 2016.11.22. 22:18:07

@Ballib cenzúrázók réme 19: "devizában eladósítottak embereket"
Nem emlékszem, hogy valakit a halántékához pisztolyt szegezve kényszerítettek volna, hogy vegyen fel devizahitelt. Kénytelen vagyok arra gondolni, hogy azt az emberek maguk vették fel. A reklámok nyilván erről szóltak, de ma sem állítaná senki, hogy az orbán miatt kaptak az emberek epehólyag gyulladást, mert megvették és megették azokat a majonézeket, amiket a kormányra kerülése óta reklámoztak. Tévednék talán?

s 2016.11.22. 22:28:34

@igazi hős: Az összes multi ilyen. Többet keresnek ott, mint a magyar átlag, de nem keresnek annyit, mint a kinti munkavállaló. Erre orbánnak viszont kurvára nincs hatása, mert elhessegetik onnan, mint a legyet. Erre csak a hiánynak és a képességnek van hatása. A kockázat ebben az, hogy a multi fogja magát és elhúz a gecibe, ha a klíma nem megfelelő. Tehát óvatosan kell próbálkozni, mert könnyen lehet, hogy még az az adóbevétel és magyar foglalkoztatás is megy a levesbe, amivel pedig nem volt gond. Vagy legalábbis úgy látszott.
Az egyetlen módszer a nekik adott kedvezmény volna (társasági adó), de ez elég nagy lukat üt a költségvetésben, amit a csórók (bizony, ti, fidesz szavazók) fognak kicsengetni. Szavazz bátran! Nekem jó lesz így is, úgy is.

s 2016.11.22. 22:36:41

@nnnnnnnn: "azért ez elég elszomorító, hogy nem lehet egy tisztességes embert találni a baloldalon..."

Csak akkor volna igazán szomorú, ha a fideszben viszont lehetne legalább egy ilyet találni. Mivel ott sincsen, a legtöbben - így én magam is - kiegyenlítettnek tekintjük az erőviszonyokat. Ennek gyakorlati vonatkozása az, hogy nem járok szavazni. Miért is tenném?

s 2016.11.22. 22:42:54

@Void Bunkoid: A sok zöldségből, amit leírtál egyedül a jövedelem különbség csökkentésnek volt értelme. Minden más baromság.

s 2016.11.22. 22:45:13

@Bolsi Buster: "Akkor bezárják a fos cégüket. Kit étdekel?"

Téged. Amint kibasztak az utcára. Csak az értelmesebbeket már egy kicsit előbb is.

s 2016.11.22. 22:47:47

@Void Bunkoid: Meg sem próbáltad. Pedig megváltás volna, ha kőzetté olvadná, de úgysem fogod megtenni.

s 2016.11.22. 22:50:46

@Bolsi Buster: "Azóta van ugyan +600ezer új munkahely"

Beleszámoltad a közmunkást és a külföldön dolgozót is? Nem köllött vóna.

s 2016.11.22. 22:54:39

@konrada: "sokaknak csak az jön le, hogy úgy szólsz hozzá, hogy gőzöd nincs a témához..."

És? Mégis mi a tökömnek kellene ezek után lejönnie? Mari néninek a meleg levessel?

s 2016.11.22. 23:04:02

@Bolsi Buster: "nincss államcsőd"

Ez most náci vicc volt?

s 2016.11.22. 23:12:33

@Borsia: "Azért érdekes, hogy se a blogban se a kommentekben szó se volt arról, hogy a bal oldal jobban csinálja/ta. Mégis folyamatosan ezt citálja elő minden Fidesz bérkommentelő."

Ők relativizálnak. Ezen az alapon például szikla szilárdan lehet amellett érvelni, hogy a szar sokkalta ízletesebb, mint a fos. Vagy fordítva, de ez a dolog természeténél fogva esetünkben nem bír különösebb jelentőséggel. A lényeg, hogy mindegyik büdös, de mi valamelyiket feltétel nélkül fel fogjuk zabálni a választásunktól függően. Mármint ti. Én nem választok, zabálnom sajnos muszáj. De legalább nem választottam.

s 2016.11.22. 23:17:39

@Bolsi Buster: "az ő kivándorlásuk pl. tök jó az országnak"

Nem érzékelek jelentősebb külföldi igényt a magyar közmunkásokra. Ez ott nem hiányszakma, tecciktunnyi? Nálunk sem, soha nem is volt.

s 2016.11.22. 23:24:01

@Ballib cenzúrázók réme 19: "A kivándorlás oka, hogy ott jobbak a bérek, és mivel beléptünk az Unióba így szabadon mehetnek az emberek."

Az orbán azt mondta a saját beszélő szájával, hogy az unión kívül is van élet. Ezt vajon hogyan értette? Hogy van, de kurva szar? Mert akkor lepusztulnak a foglalkoztatottsági statisztikái és nem baszhat bele több eu-s pénzt a haveri kör zsebébe? Élet az ilyen? Szerintem nem gondolta komolyan. De akkor mi a faszért mondta vajon?

s 2016.11.22. 23:30:00

@Bolsi Buster: "30 éve nem volt ilyen alacsony infláció mint az utóbbi 3-4 évben"
Jégkorszak sem volt 30 éve. De ettől még lehet. Nem igaz?

s 2016.11.22. 23:36:09

@Bolsi Buster: "Mondjuk lesz 2% infláció" Mennyi pénzed van ezt lefogadni? Simán több lesz. Ha hármat mondok, az is olyan messze van, mint ide Lacháza. Beszarsz, akkora infláció lesz. Majd kapsz 15 kiló zsírt cafetériaként és 1 tonna kőszenet fizetésként, hogy fel ne négyeld a főnöködet. Hülyegyerek.

s 2016.11.22. 23:46:29

@Bolsi Buster: "Értem. ezek szerint az lenne a megoldás, hogy csökkentsük a béreket"

Nem érted. Mondod, hogy érted, de nem érted. Az adminisztratív bérnövelésnek nem az adminisztratív bércsökkentés az ellentéte. A valódi ellentéte a nem adminisztratív bérnövelés. Ebbe elég sok miden belefér. Az is, hogy nem csinál senki semmit. Az is, hogy bérek a gazdaság folyamatai révén, természetesen nőnek. Az is, hogy adminisztratívan csökkentik a béreket, bár ez éppen akkora faszság volna, mintha növelnék.
A legjobb a gazdaságot a maga útján hagyni működni. Eddig mindig akkor volt baj, ha belepancsolt valami nagyokos. Most is ez lesz. De nekünk muszáj ezredszerre is belefutni ugyanabba a faszszopásba. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok.

s 2016.11.22. 23:58:07

@Jolka40: A nyugdíjast az aktív munkavállalók pénzéből fizetik. Tehát aki a nyugdíjasnak kedvezni akar, annak az aktív dolgozóknak kell kedvezzen, máskülönben nem lesz pénz. Az orbán erre a bikára ült fel, de kibaszottul nem tudja, hogy mit csináljon. Már elharapta a nyelvét, de a feje eddig még nem esett le. Akkor nevezett be erre a számára esélytelen rodeóra, amikor elbaszta a manyup pénzt. Az lett volna a befizetésektől független tőkefedezet. A társadalmi rétegek (nyugdíjas, munkavállaló) egymás ellen hangolása sem jött be. Ezek ugyanis egy csónakban eveznek. Ha a munkavállaló magasabb bért kap (áremelkedések előidézése nélkül, tehát a gazdaság természetes folyamatai által), akkor a járulékai is magasabbak, tehát a kiosztható nyugdíj is több lehet. Ebből a csónakból egyedül orbánt és tolvaj bandáját kellene kibaszni. A társadalom nélküle többre jutna, mint vele.

s 2016.11.23. 00:01:20

@Bolsi Buster: Nem csak a bérek a kérdés. Az árakkal is kellene foglalkozni. Elmegyünk a közértbe a nagyra nőtt bérünkkel, de vajon milyen árakat találunk ott?

s 2016.11.23. 00:03:04

@fidesz maszop dk egykutya: A vajna már rájött. Jobb, ha ő lopja el, mintha valaki más.

ember100 2016.11.23. 00:07:33

@s:
Helló !

Az azért biztos hogy TE idióta fideszdroid vagy !

s 2016.11.23. 00:08:42

@Balt: "Nem mindenki felejtette el Simort és a hozzá delegált anyóspajti barátnőt"

A matolcsyt és a kurváját sem felejtik el, legyél ebben teljesen megnyugodva. Meg az alapítványokat, ahol annyi sok közpénz veszítette el közpénz jellegét. Jön még kutyára kamion, ahogy a dakota közmondás tartja.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.23. 00:16:48

@Balt: úú mekkora nagy hatalmuk volt, nekik is ahogy az euro kamatát is felemelték :D
komolyan a magyar politikusoknak akkora hatalmuk van, hogy még a FED-et is túlszárnyalják! Akkoriban a magyar jegybankelnök emelte a világ nagy részén kamatokat, most meg eltolcsy lecsökkentette szintén a világ nagy részén. Magyarország nagyhatalom :DD

ember100 2016.11.23. 00:17:26

@Ballib cenzúrázók réme 19:
Helló !

Mondd TE TÉNYLEG HÜLYE VAGY ?
NEM nőnek a reálbérek mert szinte MINDEN drágább mint 6 éve , krumpli , benzin stb
A rezsicsökkentéssel ne gyere mert a világpiacon mindenhol csökkent a kőolaj , áram , gáz... ára.
Ja arról a rengeteg ÚJ adóról meg ne is beszéljek :)
Arról dollár most ne beszéljünk hogy van egy tuti törvény , rendelet ha a nyersolaj ára 50 dollár alá megy akkor MEGEMELKEDIK a jövedéki adó :) vicces mi minél olcsóbb a kőolaj annál drágább a benzin :)

s 2016.11.23. 00:18:48

@ember100: Ritkán mondják ezt rólam. Általában libsibolsi, balibbant, liberós, vagy valami ehhez hasonló besorolást szoktam kapni. Nem vagyok a beskatulyázás feltétlen híve, ezért nem is tudom, hogy ennek örüljek -e, vagy sem. Az valamelyest megnyugtató, hogy az egyik kategóriából valahogyan kikeveredtem, de nem gondoltam volna, hogy ez csak az ellenkező kategóriába kerülés útján válik lehetségessé. Őszintén szólva jobban örültem volna, ha simán csak a véleményemet értékelik, mindenféle minősítés nélkül.

"ilyen áron nem kell." hogy egy klasszikust idézzek.

Vagy itt van rögtön egy másik. Tudta? Hogy ön is kibaszott hülye?

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.23. 05:38:38

@s:

Ez a 8000-éves kapitalizmus valamilyen új elmélet Gyurcsánytól és Sorostól? Vagy csak viccelsz?

Balt 2016.11.23. 05:55:41

@s: Ja. A liblingjeid sikeres gazdaságpolitikájának köszönhetően.

A többire visszatérünk 2018 tavaszán, ha még élsz, faszkalap.

Jolka40 2016.11.23. 08:20:32

@s: Kiváncsi lennék, mit gondolt akkor, amikor lenyúlta a magánnyugdíj-kasszát. Hogy úgy fellendíti a gazdaságot secperc alatt, hogy jut majd mindenre? Még akkor is így gondolta, amikor elkezdte tolni a presztizs-beruházásait? Most esett le neki, hogy baj van? És még mindig nem esett le egészen?

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.23. 09:17:29

@Balt: soha húgyagyú "elvtárs" mert az euro kicsit nagyobb értékű, hogy ilyen lehessen. De volt egy pár százalékos kamat, ami most nincs, sőt az ellenkezője van. Nyilván köszönhetően orbánnak és a zseni közgazdászának. Az kizárt dolog, hogy fordítva vannak a hatások ugye :DD

s 2016.11.23. 16:19:53

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Megettél pár gyurcsány-soros tablettát és sem kiokádni, sem kiszarni nem sikerült. Elárulom a titkot: az emberek az említett fickók nélkül is tudják a kereskedés alapvető szabályait. Sőt, a főemlősök is ugyanezen szabályok mentén cserélgetnek, ezt nemrég mutatták ki pszichológusok által tervezett kísérletekben. Tehát aki a gazdaságba piszkálna bele, az pár millió éves evolúciós viselkedést baszna ki az ablakon egy laza vállmozdulattal. A 8000 év egy hozzávetőleges becslés, ami a cserekereskedelem leváltásának idejét jelölheti a pénz, mint értékközvetítő eszköz, később pedig önálló értékként való megjelenése által. Nagyjából a letelepedett életforma és a felesleg megtermelésének ideje ez, de nem voltam ott és nem is vagyok a téma szakértője.
Ezzel kell vitatkozni. A régi és az új (tehát ugyanazon) kommunistáknak és minden önjelölt piaci zseninek.

s 2016.11.23. 16:24:13

@Balt: Nézd, ha megbasztad anyádat és most unatkozol, akkor ott van még a kutya, mint lehetőség. Nem kell feltétlenül nekem írnod. Nem tartok rá igényt.

s 2016.11.23. 16:32:37

@Jolka40: "Kiváncsi lennék, mit gondolt akkor, amikor lenyúlta a magánnyugdíj-kasszát."

Arra, hogy ez rohadt sok pénz és ebből simán kifizetheti a csókosait. Továbbá az eu. sem fogja cseszegetni a hiány miatt, amit más módon - a vagyon megőrzésével - kellett volna elérnie.
orbán nem Magyarországért dolgozik, csak és kizárólag saját magáért, a rokonaiért és a seggnyalóiért. Ezt kellene felismerni, de a többség túl hülye hozzá. Ezért inkább megmagyarázzák maguknak, hogy nem baszta át őket, (pedig dehogynem) ő a legjobb arc, (faszt, szerencséje van, mert a világgazdaságban nincs nagyobb vihar) és különben is orbán a király. Ezzel nehéz mit kezdeni. Most páran majd nekem rontanak, hogy én a gyurcsányt akarom. FASZT. Az is egy barom volt, miért akarnám. Egy normális fószert akarok, de csak hülyék vannak. Mint általában ebben az országban.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.23. 16:52:58

@s:

S mi köze a piacnak a kapitalizmushoz? Komolyan azt hiszed, hogy ott, ahol van piac, ott kapitalizmus és liberalizmus is van?

Jolka40 2016.11.23. 17:48:26

@s: Ne légy ilyen pesszimista. Még megérjük, hogy felbukkan egy okos, becsületes, rátermett magyar politikus. Ha sokáig élünk.

Balt 2016.11.23. 18:49:08

@s: Te kötöttél belém, de ezzel is magad minősíted, te mocsok.

Balt 2016.11.23. 18:53:51

@Jolka40: Egyszerű ez: a te nyugdíjadat azok fizetik, akik tb. nyugdíjat fognak kapni (ha... ha), a magánnyugdíjasok szartak rá, hogy felfordulnak a mai nyugdíjasok, pl. szüleik, nagyszüleik, pláne idegen gyurcsányisták, köztük pl. te.

ember100 2016.11.23. 18:57:57

@s: Helló !

Semmi gond értem én a kritikát csak nem szeretem :)
Az emberek lehülyézésén kaptam fel a vizet de végül is igaz is lehet akár .
A többi beírásod látva lehet mégsem vagy fideszes :)

s 2016.11.24. 00:12:49

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Erős az összefüggés ezen dolgok között. Például a KGST nem volt szabad piac és olyan is volt. Szar. Ahol kényszer van, ott többnyire nem jönnek létre az egészséges piac működésének a feltételei. Tanulmányozd az autokratikus rendszereket és magad is látni fogod. Ezzel nem azt állítom, hogy a szabályozás nélküli kapitalizmus a jó. Ezen már mindenki túljutott. Kell a szabályozás, de nem szabad túlzásokba esni, mert akkor a rendszer alapjait szedjük szét.

s 2016.11.24. 00:15:32

@Jolka40: :-) Rendben. Bizakodni fogok, végül is a remény hal meg utoljára.

s 2016.11.24. 00:25:05

@Balt: Nem egészen. 75%-ot mi is belesírtunk az állami nyugdíjrendszerbe. Magunknak csak 25% maradt, ami nem túlzás egy olyan társadalomban, ahol egyre kevesebb aktív lesz, mire mi lennénk nyugdíjasok, továbbá nekünk 65 éves korunkig kell dolgozni (a mai szabályok szerint, de ki tudja mi lesz később), viszont akiknek most megy a járulékainkból már 58 évesen nyugdíjba vonultak. Nem garasoskodni akarok, csak úgy megjegyeztem. Egyéni számla továbbra sincs, pedig megígérték, tehát a feketézőket is én, meg a többi lejelentve dolgozó tartja majd el. Nem igazságos.

s 2016.11.24. 00:30:45

@ember100: :-) Sosem voltam. Ahogy gyurcsányista sem. Külön véleményt alkotok és örömmel veszem tudomásul, hogy nem vagyok teljesen egyedül. Nem zavarna egyébként az sem, de a választásra jogosultak 40%-a lényegében velem ért egyet. Az eddigiek közül senki nem kell, mert mindenki korrupt, saját zsebeit tömködő senkiházi.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.24. 04:57:05

@s:

Magadnak mondasz ellent: a kapitalizmus szerint NEM KELL szabályozás.

s 2016.11.24. 09:59:53

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Értelmetlen vagy. Felteszed, hogy én a kapitalizmus feltétlen híve vagyok, abból is a legrosszabb fajta. Ebből levezetsz valamit, ami teljes ellentmondásban van azzal, amit én állítok. Majd kijelented, hogy ellentmondásba keveredtem saját magammal. Pedig mindent te csináltál. Te feltételeztél (helytelenül) és jutottál téves következtetésre.

Ma komoly ember nem gondolja úgy, hogy a szabályozás nélküli kapitalizmus képes volna megoldani a társadalom minden gondját. Vannak ugyanis olyan feladatok, amiket annak ellenére is el kell végezni, hogy nem fog hasznot hozni annak, aki foglalkozik vele. Erre kell az államnak a befolyt adókból anyagi fedezetet biztosítani. Sok ilyen példa van kezdve az alap egészségügyi ellátástól a nem fizetős alapfokú oktatásig. A gazdaságba történő állami beavatkozásnál a mérték a fontos. A túl kevés éppen olyan nagy baj, mint a túl sok.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.24. 10:20:13

@s:

Azaz a liberalizmus téveszme, a gyakorlat is cáfolja. Igen, én is ide akartam kilyukadni.

s 2016.11.24. 15:33:02

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Tudod mi a liberalizmus? Vagy csak oktalanul vagdalkozol, mert valakitől ezt hallottad?

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.24. 15:42:35

@s:

Tudom, egy XVII. században kialkult politikai eszme.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.26. 06:51:44

@s:

Nagyon röviden:
- egyenlőség az emberek között, az anyagiakat leszámítva,
- az állam elhalása, de legalábbis minimalizálása,
- a piac mindent képes megoldani,
- az egyéni önzés pozitívum,
- a helyes nevelés képes mindenkit liberálissá tenni.

s 2016.11.26. 23:11:18

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Nagyon különböző a liberálisok felfogása a gazdasági, politikai és szociális ügyekben, attól függően, hogy melyik értéket tekintik elsődlegesnek. Bizonyos kérdésekben teljesen ellentétes álláspontokra helyezkednek ezek az irányzatok, és különféle neveket kaptak, ha nem is a kialakulásukkor, hanem utólag, amikorra fontossá vált ezen eszmerendszerek egymástól való megkülönböztetése.
Az általad felsorolt első három pont szinte mindegyik irányzatnak része. Kis eltérések mutatkoznak ugyan az állam gazdasági szerepét illetően, de a lényeg valóban az állami túlsúly csökkentése a gazdaságban és a csak feltétlenül szükséges gazdasági szerep vállalása a társadalom számára kulcsfontosságú területeken,
Az utolsó kettőt nem tudom honnan vetted. Az individualizmus nem önzést jelent. Az az egoizmus volna. A liberálisok többsége az önzést elutasítja, mint olyan megnyilvánulást, ami mások szabadsághoz való jogát korlátozza. Továbbá a liberálisok nem beszélnek "helyes nevelésről". (Erről legutóbb lázár beszélt: index.hu/belfold/2016/11/25/kereszteny_lazar_janos_mezotur/), márpedig lázár minden jel szerint nem liberális. Az orbán nem engedné meg neki, de különben sem az. Ő meg akarja mondani, hogy mi a jó nekünk, a liberálisok viszont ebből nem kérnek. Számukra az a jó oktatás, amit az egyén választ magának. Legyen mindenféle, aztán majd eldől, hogy melyik a legjobb. Majdnem biztos, hogy nem igaz. hogy "a legtöbb, amit egy diáknak adni lehet,
hogy jó keresztényt, illetve keresztyént és jó magyart nevelnek belőle". Valamint az sem tűnik racionális kijelentésnek, hogy "ami ezen túl van az vitatható, megkérdőjelezhető, és nem tudni, kiállja-e a következő évszázadok próbáját". Ez elavult, provinciális szemlélet. Nem illik a XXI. századba. Már a XX. századba sem illet volna, de megkockáztatom, hogy a felvilágosodás korában az első volt, amit a szeméttelepre dobtak. A liberálisok szeretnek vitatkozni, a nézeteket ütköztetni, az álláspontokat kifejteni és több oldalról megvizsgálni a világ dolgait. Nem csak szeretik, de tudják is ezt tenlni. Aki nem tudja, az inkább ragaszkodik a régi hiedelmekhez, előítéletekhez, babonákhoz. Az autokrácia kedveli ezeket a tulajdonságokat és mindent megtesz azért, hogy az emberek legrosszabb ösztöneit felszínre hozva megtarthassa hatalmát. Az idegenek elleni uszítás, a társadalmi csoportok egymás ellen hangolása, a folyamatos ellenségkép gyártás mind ezt a célt szolgálja. A sajáti hatalom megtartásának eszközei ezek az egyénekben meglévő alantas ösztönök felerősítése által.

Hosszan írtam. Talán kevesebb is elég lett volna, de nem akartam elsikkadni hagyni egyetlen dolgot sem. Nem leszel mindezek hatására liberális, de nem is akarom, hogy az legyél. Azért nem, mert én az vagyok. Az én szabadelvűségem megengedi neked a befolyásmentes, önálló gondolkozást. Velem egy kicsit szigorúbb, mert tőlem viszont megköveteli.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.27. 02:47:05

@s:

" Nagyon különböző a liberálisok felfogása a gazdasági, politikai és szociális ügyekben, attól függően, hogy melyik értéket tekintik elsődlegesnek. "

Az alap azonos azonban, az eltérések másodlagosak.

"A liberálisok többsége az önzést elutasítja, mint olyan megnyilvánulást, ami mások szabadsághoz való jogát korlátozza. "

Ne viccelj. A liberalizmus alaptétele, hogy a racionáélis önzés jó dolog, mert jólétet és igazságosságot teremt végsősoron.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.27. 02:48:40

@s:

"A liberálisok szeretnek vitatkozni, a nézeteket ütköztetni, az álláspontokat kifejteni és több oldalról megvizsgálni a világ dolgait."

Ezt álmodtad? Mert a valóság más. A liberalizmus egy intoleráns, dogmatikus eszme.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.27. 02:49:47

@s:

"Nem leszel mindezek hatására liberális, de nem is akarom, hogy az legyél. "

Így igaz. Már voltam liberális, s éppen racionális alapon pártoltam el tőle.

s 2016.11.28. 00:41:26

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: "A liberalizmus egy intoleráns, dogmatikus eszme."

Te magad vagy intoleráns és dogmatikus. Nem kívánok tovább diskurálni veled, mert buta vagy. Benyaltál egy ma divatosnak számító hozzáállást - miszerint a liberális felfogásnak befellegzett - és ezen az alapon, no meg a rád oly nagyon jellemző tekintélytisztelet szolgai végrehajtásával szólod le a tiédtől különböző nézeteket képviselőket.

A liberális felfogás az eddig létező leghatékonyabb eszme. A felvilágosodás kora óta - erről te sajnos lemaradtál - léteznek erre bizonyítékok. A gondolatok szabad áramlása, az eszmék nyílt megvitatása, az álláspontok ütköztetése mind a társadalmi jólétet szolgálják, sokkal inkább, mint bármely dogmatikus egyeduralmi rendszer. Ha a liberalizmus dogmatikus, akkor vajon orbán rendszere mégis milyen? Nem kell válaszolnod, mert már nem olvasom el. De te magad még eltöprenghetsz ezen.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.28. 05:37:22

@s:

Kizárólag vallási kérdésekben vagyok dogmatikus, politikai kérdésekben sosem. S intoleráns pedig semmiben se vagyok.

Legyél liberális, semmi gond, én is volt egykor az,. De ne hazudd azt, hogy az eszmék nyílt vitatása, a szabad áramlás lenne a liberalizmus, mert nem az: leírtam neked mik a liberalizmus alapjai, ha tetszenek, semmi gond, de ne csúsztass.

Orbán rendszere átmeneti jellegű, nem kiforrott. Orbán már rájött a liberalizmus tarthatatlanságára, de nincs helyette koherens kncepciója, így jelenleg még alapvetően liberális alapon keres kiutat.
süti beállítások módosítása