2016.07.01- i bejegyzésünkre több, mint 82.000 - en kattintottak, nagy dolog ez egy alig több, mint 2 hetes blog „történetében”! Köszönjük.

Városi Kurir

Városi Kurir

Tarlósék megint hazudtak

2017. február 15. - Városi Kurir

taxi1_2.jpg

A főváros urai, mondhatni az „éj leple alatt” újabb sunyi, meggondolatlan lépésre készülnek, amit ismét hazugsággal igyekeznek alátámasztani. Az Uber után most úgy tűnik,a sárga taxisokat akarják felszámolni. Biztosan vannak, akik örülnek ennek, nekik csak annyit: mi lesz, ha majd  ők, az ő megélhetésük, üzletük, pozíciójuk kerül sorra, mert tévedés ne essék, senki nem érezheti biztonságban magát!

Frissítés: A poszt megjelenése óta kiderült, hogy valóban a főpolgármester-helyettes hazudott, hiszen az NGM közleményben cáfolta, hogy az ő ötletük lenne a változtatás, sőt elhatárolódtak a gondolattól.

Most már mindent értek! Eddig kicsit a levegőben lógott nekem a Magyar Királyi kereskedelmire maszkírozott Tv2 legújabb műsorának „oknyomozása”, amely szerint a taxisok többsége mocsok, szemét, csaló vérfarkas, de mondom, most már mindent értek, az állam és a főváros igyekszik ezt az iparágat is maga alá fötörni. Különben mire véljem azt az elkapkodott döntést, amelyről a napi.hu számolt be:

„Pár éven belül teljesen eltűnhetnek a hagyományos hajtású taxik Budapestről és azokat zéró emissziós kocsik válhatják fel – tudta meg a napi.hu Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettestől.”

A gondolat környezettudatos és kiváló, csak éppen nem élet- és időszerű. A megadni kívánt időpontban - 2020-2023 - várhatóan még annyiba kerülnek majd a megnevezett autók, hogy azt egy becsületesen dolgozó taxis nem tudja megfizetni. Nem is beszélve arról, hogy éppen a tervezett időpont előtt alig néhány évvel, 2018. januárjában kell lecserélni az EU 4-es besorolású taxikat EU 5-re. A bevezetéskor tehát, egy aránylag új, korszerűnek nevezhető  autóparkot kellene felszámolni, erre viszont – anyagi okokból - javarészben csak a hiénák lehetnek képesek. Persze az is előfordulhat, hogy beigazolódik a hír, amiről taxis körökben jó ideje suttognak, és ez a rendelet már a jelenlegi taxisok kiszorítását szolgálja, hogy végre létrejöhessen egy nagy, állami-fővárosi taxicég. Igy azután a taxisokat is sikerül rálökni a trafikosodás útjára.

taxi2_1.jpg

A rossz, elkapkodott döntésről még nem tudni pontosan kinek az agyszüleménye. A cikk egyik bekezdése arról szól, hogy Szeneczey helyettesnek pattant ki a szikra az agyából, amikor a repülőtéren átadta a Főtaxi elektromos töltőpontját, az ezt megelőzően leírtak szerint viszont a Nemzeti Gazdasági Minisztérium volt az ötletgizda, de történetünk szempontjából ez nem is lényeges. A kérdésnek járjon utána majd a Szerzői Jogvédő Hivatal, amikor a sikeres bevezetés után többen is letapossák egymás sarkát az őket megillető jogdíjért, mert szellemi (?) termékükkel, ahelyett, hogy az utazók örömére megreformálták volna, inkább önös érdekből kicsináltak egy több mint száz esztendős szakmát

Az is jellemző mai közállapotainkra, azon belül is a kormány és a fővárosi vezetés környezetére, hogy egy potentát ismét hazugságba menekült:

„A főpolgármester-helyettes azt is elmondta a napi.hu-nak, hogy előzetesen megkérdezték a taxis vállalkozások képviselőit és ők nem jelezték, hogy az elképzelés megvalósíthatatlan lenne.”

Az egyeztetésből egyetlen szó sem igaz, ezt valamennyi megkérdezett, taxitársaság, és az érdekvédők vezetője egyaránt cáfol, köztük van még a fővárosi vezetéssel „különösen jó kapcsolatokat ápoló”, nekik teljesen befekvő Országos Taxis Szövetség elnöke is, aki ilyen ellenállásra talán még soha sem vetemedett.

taxi3_1.jpg

A Városi Kurír a Magyar Taxisok Szakszervezete ügyvezetőjét, Karsai Katalint kérdezte:

„  Arról, hogy valami elképesztő dolog készül az NGM és a főváros koprodukciójában, már egy ideje hallani, ezért is kértem Fónagy államtitkár urat a múlt héten, hogy fogadjon, de természetesen lepattantam róla. Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes úrral viszont alig egy hónapja tárgyaltunk. A megbeszélésen a téma a fővárosi közgyűlés elé kerülő, és azóta sajnos elfogadott taxisrendelet módosítása volt, ám erről az elektromos autók kötelezővé tételéről szóló tervről, ami teljesen átrendezné a taxis piacot, sőt, kimerem mondani, felszámolná a hagyományos taxizást, szót sem ejtett a főpolgármester-helyettes úr. A fentiekből csak arra tudok következtetni, hogy akkor még, vagy szó sem volt róla, márpedig ez esetben nemcsak az egyeztetések, de az idő rövidsége miatt minden egyéb,  megfontolt előkészítés, hatástanulmány stb. hiányzik, de az is lehet, egyszerűen eltitkolták mire készülnek. Egyik lehetőség rosszabb, mint a másik.”

A tervezetről, egyedül - de ő is csak némi kínlódás után - a Főtaxi szóvivője, az egykori SzívTv „sztár-műsorvezetője”, Vizy András tudott úgy nyilatkozni, hogy

„megfelelő támogatással megvalósítható lehet a terv”,

ám még ő is csak a belvárosban lát reálisnak mondható lehetőséget a bevezetésre.

Pálmai Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://varosikurir.blog.hu/api/trackback/id/tr3612262628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

para_noir 2017.02.16. 16:01:22

"azt egy becsületesen dolgozó taxis nem tudja megfizetni" - miért van olyan? :) Egyébként ha van dolog a világon, ami hidegen hagy, az a taxisok problémái. És szerintem az emberek 99%-a ugyanígy van ezzel.

na4 2017.02.16. 16:33:22

Jó lesz, ha az agresszív, arrogáns, (adó)csaló taxisbandát alaposan ráncbaszedik. Szigorú szabályok, vaskos büntetések, engedélybevonás, stb. Nagyon elszaladt velük a ló.

almodhi 2017.02.16. 16:55:51

Ugye, aki állami segítséggel kinyírja a konkurenciát, ugyan miért csodálkozik, ha vele teszik ugyanezt?

i23kovacs 2017.02.16. 17:37:41

Szerintem nemsokára Mészáros Lőrincz taxiscéget alapít. Aztán majd bérelhetik a taxisofőrök a kocsikat a méltóságostól.

Azon egyébként elgondolkodott valaki, hogy hogyan képzelik 3-4 ezer tisztán elektromos autó beszerzését, van-e erre gyártási kapacitás?

Jelenleg olyan kevés az akkumulátor, hogy az eyes országok éves kvótákat kapnak, nyilván nem Magyarország kapja a legnagyobbat...

Burgermeister 2017.02.16. 17:42:33

Végre...de nem ez nem az. A kispénzű böcsületes taxis ezen elvérzik. Nem lesz pize venni ecart. A hiénák, csaló taxisok igen, szóval marad a rosszabbik.

okleveles naiv 2017.02.16. 17:56:15

@almodhi: +1! Ott a pont! Eddig a taxisoknak ha vlmi nyűgjük volt, erőszakosan követelték, h állam bá' azonnal és visszamenőleg avatkozzon bele. Nu, akkor most ne csodálkozzanak, állam bá' belejött a beleavatkozásba, és a korábban a taxisok által kézivezérelt orbitális állami faszt most szépen megfordítja a taxisok felé... :D

Lucifer Morningstar 2017.02.16. 18:08:13

A cigány bármennyire is buta, azzal a taxisblokád után tökéletesen tisztában van, hogy a taxisok bármikor kirobbanthatnak olyan bulit, ami őt elsöpri, jó esetben az élők sorából is.
Szép lassan kicsinálta a taxisokat, az utánuk jövő mészorbán kft-ben güriző sofőrrabszolgáknak meg esélyük nem lesz akciózni.
Ügyesen ki van ez találva.

balkon-úr 2017.02.16. 18:32:05

Csak egy két egyszerű technikai kérdés: Télen a hidegben csak töltő helyen tudnak várakozni, mivel csak elektromos fűtés van benne, menet közben a fűtés (nyáron a hűtés) nagyon sokat ront a hatótávolságon. Ki fog télen hideg, nyáron meleg szolgáltatásért jó érzéssel fizetni mint utas, a Taxis minimális munkafeltételéről már nem is szólva? Vagy a drosztokon 3,4,5 töltő lesz, és ahol nincs töltő? Nem lesz majd guruló szabad taxi, mert spórolni kell a hatótávolsággal, ki tudja milyen távolságra fog szólni a következő fuvar? stb. stb.

tede 2017.02.16. 19:07:19

A taxisokat úgyis nemsokára leváltja az önvezető autó. Lehet, hogy mire a rendelet egyáltalán hatályba lépne, már csak mutatóba marad taxis, mert egyébként mindenki az önezető taxikkal közlekedik inkább. Az előnyök egyértelműek: nem fárad el, szinte egész nap tudja fuvarozni az utasokat. Valószínűleg olcsóbban is üzemeltethető. Mindig az optimális úton halad nem az esetleg megszokott, de hosszabb (és drágább) úton. Illetve előfordult azért, amikor taxis nekiesett az utasnak, gondolom a fizetés körüli vita hevében. Itt ilyen nem lesz, előre zárolja az út összegét a bankkártyán és csak annyit von le, amennyi a megett távolság. Ja és mindig ad számlát.

nu pagagyí 2017.02.16. 19:46:06

A taxisok egyék meg, amit főztek. Sikeresen eltüntették a konkurenciát, most majd őket fogják eltüntetni. Nyilván a háttérben már készülődik valamelyik kormányzati haver, aki monopolhelyzetbe jut majd ezen a területen. Rövidesen pofára igazítják a feltételeket. El kellett volna fogadni a versenyt és nem előjogokra törekedni, akkor most hitelesebben tiltakozhatnának és számíthatnának mások szolidaritására is.

Buchhalter 2017.02.16. 19:46:17

@tede: álmodozál.Az Önjáró technológia még nagyon kezdeti stádiumban van és az elért eredmények a költségekkel összemérve cseppet sem nyereségesek.Franciáknál van egy reptéri busz ,de csak egyenes pályán megy cirka 1,2 km-t 20 km/h sebességgel.Rengeteg fejlesztés és rengeteg pénz. .Budapesten Önjáró taxik százszámra? Alsó hangon is több tízmilliárd Ft.Az elektronikus jegyrendszer kiépítés teljes becsült költsége 3,9 milliárd Ft és ez 2013-as adat.10 éve akarják bevezetni és eddig sehol se tartanak.Ez az Önjáró taxi flotta a magyar hozzáállással cirka 25 év .Majd totyogó öregemberként talán elmehetsz egy körre.Kitartást és türelmet hozzá.

oncogito 2017.02.16. 19:46:27

@para_noir: @tede: Igen, merem állítani, van becsületes taxis. Nekem volt velük szerencsém többször is.

metal · http://electric.blog.hu 2017.02.16. 20:16:28

"Nem is beszélve arról, hogy éppen a tervezett időpont előtt alig néhány évvel, 2018. januárjában kell lecserélni az EU 4-es besorolású taxikat EU 5-re."

Akinek van egy kis esze, az már 2018-ra elektromosra cseréli a taxiját.

Jack__Bauer 2017.02.16. 20:31:12

Egy konnycseppet se fogunk hullatni a taxisokert.

Treff Bubi 2017.02.16. 20:31:40

@balkon-úr: Van olyan buszjárat, ahol a tiszta elektromos gépekben gázolajjal megy a fűtés, majd beszerelik a dízelkályhát az e-taxikba is:)

morph on deer 2017.02.16. 20:36:20

@tede:
"A taxisokat úgyis nemsokára leváltja az önvezető autó."

Én meg már az 'önvezető miniszterelnök' sikeres bevezetését várom, az 'önvezető kormány' élén...

A "mesterséges intelligencia" legalább biztosan rendelkezik azzal ami jelenleg leginkább hiányzik!
Az bizony, az "Intelligencia"

Medgar 2017.02.16. 20:54:37

@tede: Ahogy te gondolod, úgy sohasem lesz önvezető autó.

elemes 2017.02.16. 21:41:48

Nem lehet, hogy a poszterina lemaradt a hírekről?

Dr.Démonmac1 2017.02.16. 21:44:22

"azt egy becsületesen dolgozó taxis" :DDD
Ilyen szerintem 100%, hogy nincs.

Beer Monster 2017.02.16. 21:53:02

Majd ha a közfeladatot ellátó elkövetők a közfeladat ellátása során elkövetett bűncselekményekért kétszeres büntetési tételt kapnak, akkor elkezd valami történni.

Addig inkább 10 szír család, mint 1 taxis.

fda 2017.02.16. 21:54:27

Kit érdekel a sok adócsaló taxis, aki a konkurrenciát szervezett hazugsággal egy időre el tudta távolítani.

Maximum 1-2 évtizedes távlatban úgyis kihalófélben levő szakma az övék. Olyasmi, mint ahogy liftkezelő sincs már...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.16. 21:58:30

Nem kell 2018 januárjában semmit se lecserélni, akár most is használhat bárki EU 5-ös kocsit. Érdekes, hogy van olyan taxitársaság, akiknek csak elektromos autójuk van, náluk miért futja rá?

@para_noir: Van becsületes taxis, a pesti utakon nagyjából 4-5. Úgyhogy nem lő mellé, aki általánosít...

@na4: Az engedélybevonás mit sem ér, ha a hiéna engedély nélkül taxizik tovább és a hatóságok csak egymásra mutogatnak büntetés helyett.

@balkon-úr: Kérdezd meg a Green Taxit, hogyan működnek, mielőtt ilyeneken rugózol. Csak Nissan Leaf elektromos autó van a flottában.

@Medgar: Miért ne lenne?

bkkzol 2017.02.16. 23:03:49

Se a hivatal se a taxis oldalról nem látszik, hogy "kivetnék" maguk közül a hiénákat, csalókat. Egy "megtűrt kaszt".
Senkit nem érdekel a sírás-rívás , mert nem egy alapvető szolgáltatás. Nem járnak ezrével az emberek munkába, iskolába.... napi szinten.
Ha a "duci maci" falatozónak új hűtőt meg még egy mosogatót kell venni a szabályok miatt akkor az a tulajdonoson kívül kit érdekel? Milyen sérthetetlen szent tehén ez a taxis csoport?

odamondó 2017.02.17. 01:21:21

A taxis magánvállalkozókat megszűntetném. Az egész okádék rendszer a fusizás miatt alakult ki.

Mit kéne tenni:

Hatalmas taxis cég ahol a sofőr alkalmazott.
Akkor talán nem 160nal jönnénk a gyorsforgalmin kocsikat előzgetve. Az életemet kockáztatja egy félkegyelmű kretén, hogy keressen még aznap kőkemény 10ezer forintot.

Persze itthon ilyen nem lesz. Valahogy meg kell fingatni az embereket.

cardiobascuralis 2017.02.17. 03:32:17

A taxisok megérdemlik.
Adócsaló, tolva, rabló hiéna mindegyik.

A napokban a Kisüzem mellett ajánlgatta egy tetű közülük 3 külföldi srácnak, hogy 100 euróért elviszi őket a II. kerületi szállásukra. Mikor mondtam a srácoknak, hogy ez max. 10 euró, de már akkor is kissé túl van számlázva, akkor kicsit káromkodott, majd továbbállt.

És mind ilyen közülük.
Erőszakos, agresszív tahók a közlekedésben is.
Kukába minddel.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2017.02.17. 04:15:07

chill the fuck down. még csak beszélnek róla. Majd ha Tagadják, akkor kell félni! Igaz, annak ellenére, hogy elbaltázott döntésnek tűnik, egy percig sem sajnálnám a taxisokat.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.17. 08:59:32

Én a ballib médiákból úgy tudom, hogy a taxisok mind fideszes, gonosz, agyatlan csalók, s csak az Uber az igazi, liberális megoldás. Szóval most minden ballib örül biztosan, ha a kormányzat saját taxisai ellen fordul. Jól látom?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.17. 09:01:01

@odamondó:

Elegendő csak az egyéni taxisokat bekényszeríteni nagy cég alá, s meg is oldódik az egész.

Beer Monster 2017.02.17. 09:16:53

A szememben az a taxis lesz csak valaki, aki kimegy taxistüntetni a csalók, emberrabló taxisok és a taxismaffia megszüntetéséért, és a hatósági kontroll ehhez szükséges mértékű szigorításáért.

Amelyik csak a pénzéért tüntet, annál a WC-kefét többre tartom.

Kellermann 2017.02.17. 10:56:10

Egyetértek az előttem szólókkal a tekintetben, hogy most vissza nyal a fagyi, valamint azzal is, hogy ideje már megregulázni őket, mert sokat ártanak a hétköznapi emberek megítélésében a gusztustalan lehúzó magatartásukkal, amit már igazán nem kellene, mert arra már vannak erre szakosodott csoportok, ezért nem kell még lentebb taposni az amúgy is alacsony szintet, persze ez őket soha nem zavarta, így azt mondom engem sem zavar az ő üzletének megszűnése. Olyan szabályozás és intézkedés kell, aminek van visszatartó ereje!

cardiobascuralis 2017.02.17. 14:00:31

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Az enyém igen. Neked pedig meg kellene tanulni olvasni, faszfejke.
süti beállítások módosítása