2016.07.01- i bejegyzésünkre több, mint 82.000 - en kattintottak, nagy dolog ez egy alig több, mint 2 hetes blog „történetében”! Köszönjük.

Városi Kurir

Városi Kurir

Egy különös naptár: 2016 októbere most 2017 márciusára esik?

jegyzi: Pálmai Tamás

2016. július 06. - Városi Kurir

kbkv_su8-crop.jpg

Hosszas huzavona után a héten megszületett az a kormányhatározat, amely nem ad kormánygaranciát a fővárosnak a metró felújítás miatt szükséges buszok vásárlására, csak - ahogy ők fogalmaznak - a szolgáltatásvásárlást, egyszerűen szólva a sokkal drágább buszbérlést támogatják. Tarlós István tehát megint hagyta magát, és ami ennél is fontosabb, a város érdekeit megsérteni, ennek következtében pedig, a tervezett 2016 októberéről akár 2017 márciusára is átcsúszhat a 3-as metró felújításának kezdete.

A kormány a vásárlás, vagy bérlés kérdéskörében a drágább, és offshore-gyanús megoldást választotta. A két lehetőség közül, hogy veszünk, vagy tíz évre bérelünk buszt az utóbbi, a kormány által most támogatott megoldás huszonhárom milliárd forinttal drágább, ebből a különbségből akár 250 vadonatúj csuklós buszt is vásárolhatna a főváros a pótláshoz szükséges 150 darabon felül.  A kormányhatározat azt meg sem említi, hogy a támogatás mennyi időre szól, pedig nem mindegy, hogy csak a felújítás három évét támogatják-e, vagy a bérlés esetén optimális 10 évet. A buszokat bérbeadó cégek 10 év alatti futamidő esetén brutális összeget számláznak, így szinte lehetetlen ennél rövidebb időre jó kondíciókat kialkudni. Amennyiben a kormány csak a metrófelújítás három évére száll be a finanszírozásba, honnan lesz pénze a fővárosnak a bérlési idő további hét évére. A következő kérdés, ami felvetődik, hogy bérlés esetén, hogy jön képbe a mostanság a kormányzati bűvészcilinderből elővarázsolt magyar buszgyártás támogatása.

„A főváros felhatalmazásával a BKV már több mint egy éve kiírta a tendert buszvásárlásra, ezt egy lengyel cég Solaris típusú buszai nyerték meg - mondja Gy. Német Erzsébet, a DK fővárosi politikusa, majd így folytatja: „Azt a kormány sem tudja kikötni, hogy magyar buszt béreljünk, mert jelen pillanatban nincs 150 darab magyar gyártású csuklós városi busz sehol a polcokon. Létezik ugyan a MABI Busz konstrukciójában olyan lehetőség, hogy külföldi és magyar alkatrészekből Magyarországon szereljenek össze buszokat, amiket később bérelni lehetne, de ezek a buszok sem állnak jelenleg rendelkezésre, nincsenek készen. Különös „véletlen”, hogy amikor még mindenki hitt abban, hogy októberben rendben elkezdődhet a felújítás, Mészáros Csaba, a MABI elnök-tulajdonosa mindenkit megelőzve már arról beszélt, hogy a határidő csúszni fog, ezért bőven lesz idő a buszok legyártására, összeszerelésére. Vajon honnan tudhatta? - kérdezem csendesen.”

Micsoda meglepetés, legutóbb már Tarlós István is arról beszélt, hogy a 3-as metró felújítása jövő év februárja-márciusa előtt nem indulhat el. Jelen pillanatban még arról sincs döntés, hogy a kormány megfinanszírozza-e a hármas metró felújítását, ha az unió nem teszi.

„Tovább megyek - folytatja a fővárosi képviselő - az unióhoz be sincs még adva a 3-as metró felújítási programja. Gyanúm szerint tehát semmi másról nem szól ez a mostani történet, mint, hogy helyzetbe akarnak hozni Fidesz-oligarchákat azzal, hogy tíz évre kiszerveznek 150 db. csuklós-autóbusznyi forgalmat a haveroknak, egy kézlegyintéssel elintézve a tényt, hogy ez a trükk huszonhárom milliárd forint többletkiadást eredményezne az országnak.”

Végezetül adódik a feszítő kérdés, miért hagyja magát és Budapestet állandóan letaposni az a főpolgármester, aki ha csak teheti, azzal páváskodik, hogy választói akaratból neki még a kormánynál is sokkal nagyobb a legitimitása.

A bejegyzés trackback címe:

https://varosikurir.blog.hu/api/trackback/id/tr308869760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.06. 15:45:16

Megvan, hogy Ausztriában a ballibek bizonyítottan elcsalták a választásokat ?

Nincs ?

Nem csoda.
A kutya nem beszél erről a tényről sem.
A ballib fostengert képviselő index, hvg, 444, meg a többi pléne nem.

magyarhirlap.hu/cikk/60251/Harmincezer
Persze, mindenki beszámolt a hírről, aztán semmi. Illetve nem is mindenki. Az osztrák alkotmánybíróság bejelentésének napján, kora este a HVG internetes kiadásában például egyszerűen nem lehetett semmit sem olvasni az ausztriai megismételt választásról, egy árva mínuszos hírecskét sem.

Persze, hogy nem. Túl kellemetlen ügy ez, hogy politikailag korrekten fogalmazzak. Kellemetlen, annál is inkább, mert ezt a bulit a két nagy párt összejátszása nélkül nem lehetett volna megcsinálni. Ezek a „szabálytalanságok” csak úgy „követhetődtek” el, hogy a két nagy párt, amely eddig kormányozta Ausztriát, megegyezett egymással. Megegyeztek az „elkövetődésben”. Mert nem számít semmi sem, csak a Szabadságpárt jelöltje nehogy győzzön. Így kellett „elkövetődnie” harmincezer szavazatnak, jó helyre. - See more at: magyarhirlap.hu/cikk/60251/Harmincezer#sthash.FnTGhfZp.dpuf

Celtic 2016.07.06. 16:11:11

index.hu/belfold/budapest/2016/07/06/fustolt_a_harmas_metro/

Amig nincs halalos baleset, addig mindegy is. Ha meg lesz, akkor rafogjuk Gyurcsanyra. Vagy az EU-ra. vagy a Holdemberre. Kreativan.

FF 2016.07.06. 16:16:28

@Ballib cenzúrázók réme 14: speciel nem az osztrák elnők visz reggel munkába. Tehát ha a BKV-ról van szó, akkor arról beszéljünk!

wolves84lb 2016.07.06. 16:31:38

@Ballib cenzúrázók réme 14: már rejteni sem próbálod, h szimpla troll vagy? bár annak gyenge, mert még egy nyomorult gyúrcsányozásra sem tellett.
süti beállítások módosítása